אפליקציה של PTC מסמנת את חזית שירות ותמיכה בלקוחות – בווידאו

מאת אבישג אשר       פורסם: 2.2.2019
אפליקציה שהושקה לאחרונה בישראל מיועדת לשנות את כל מה שהכרנו על תמיכה מרחוק, והיא עושה זאת באמצעות מציאות רבודה. אפליקציית Vuforia Chalk של חברת התוכנה PTC, המיוצגת בישראל על ידי מטריקס, מסמנת את חזית הפלטפורמות בתחום שיחות הווידאו ומטריקס החלה לשווק אותה בישראל כפתרון חסכוני לחברות נותנות שירות.

אפליקציית Chalk (גיר) מאפשרת למשתמשים לתקשר זה עם זה בשיחת וידאו פשוטה ואף לסמן ולהצביע בצורה גרפית בזמן אמת באמצעות סמן וירטואלי. Chalk מאפשרת לאנשים במיקומים שונים בארץ ובעולם לשתף תצוגה חיה של המערכת או המכשיר הנדרשים בתמיכה ותוך כדי שיחה עם התומך הטכני, לצפות בחיווי ההנחיות על גבי המכשיר תוך שימוש בסמרטפון רגיל ובטכנולוגיית המציאות הרבודה. התומך הטכני יסביר בקולו על פתרון התקלה ובד בבד "יצייר" על גבי המכשיר על איזה כפתור יש ללחוץ או מה צריך לבצע כדי לפתור את התקלה. האפליקציה זמינה  ל-iPhone ו-Android ומעתה אף תזכה לתמיכה בשוק המקומי.
יריב ענבר, מנהל תחום חדשנות תעשייתית בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, אמר: "Vuforia Chalk תאפשר לעסקים רבים להיעזר בטכנולוגיית המציאות הרבודה כדי להגביר את האפקטיביות של מרכזי התמיכה ולחסוך קריאות מיותרות של טכנאי השטח. האפליקציה החדשה תשפר את איכות חיי כולנו ותייעל את העבודה במרכזי התמיכה והשירות. האפליקציה מיועדת לחברות הנותנות תמיכה ללקוחות או לעובדים הנמצאים בשטח (לדוגמא טכנאים)".

איזה מענה נותנת האפליקציה ומה ההבדל בין הפתרון הזה לפתרונות אחרים בשוק?

"כאשר ישנה תקלה באחד ממכשירי החשמל בבית, אחת הבעיות העיקריות שלנו כאשר מנסים לפתור תקלה מול תמיכה טכנית היא בהצגה וההסבר של התקלה. הבעיה היא דו כיוונית – לצרכן מאתגר לתאר במדויק את התקלה ומה בדיוק קורה, ולצוות הטכני לנסות ולהסביר מה צריך לעשות כדי לפתור אותה. ה-Chalk מאפשר לאיש התמיכה לראות את הסביבה בשידור חי ולכוון אותנו במדויק לבעיה, לעזור בפתירתה ולחסוך זמן יקר".

מה דורשת האפליקציה ממקבל השירות?

"נדרשת הורדה חינמית של האפליקציה מחנות האפליקציות והרשמה מהירה. בעתיד יהיה ניתן לקבל לינק מהעסקים לשימוש חד פעמי ללא התקנה והרשמה".

מה הן בעצם עלויות השימוש עבור העסקים?

"המחיר מתחיל מעשרות בודדות של דולרים למשתמש יחיד ולמעשה יורד ככל שיש יותר משתמשים. צריך לזכור שביקור טכנאי בבית הלקוח טומן בחובו עלויות רבות – החל משעות עבודה של הצרכן, שינוע הטכנאי, הזמן שהולך לאיבוד בדרכים  ועלויות חומרי עבודה, חלפים ועוד. מנגד, שימוש בודד של האפליקציה שבזכותו נחסך ביקור טכנאי כבר חוסך יותר מהעלות החודשית שלה".