הדיגיטציה בשירות תעשיית האופנה העולמית

מאת יחיאל ינאי       פורסם: 10.11.2019
"היעד השאפתני שלנו הוא להפוך לדיגיטלית את שרשרת הייצור שלנו מקצה לקצה", כך הכריזו ראשי חברת האופנה טומי הילפיגר בעת שהודיעו כי קולקציות הבגדים של אביב 2022 יהיו הראשונות שיעוצבו באופן מלא באמצעות פלטפורמת העיצוב התלת מימדי החדשנית של החברה. 
"הפוטנציאל של עיצוב תלת מימדי בלתי מוגבל, ומאפשר לנו למלא את הצרכים של הלקוחות מהר יותר ובאופן יותר בר קיימא", אמר דניאל גריידר, מנכ"ל טומי הילפיגר גלובל ו-PVH אירופה. "הטכנולוגיה הפכה לכלי יסודי בעיצוב הקולקציות שלנו. זה העתיד".

כדי לממש את היעד של עיצוב תלת מימדי, טומי הילפיגר הקימה חממה טכנולוגית בשם STITCH, שעוסקת בהפיכת פרקטיקות העיצוב של החברה לדיגיטליות. מאז שמסע העיצוב התלת מימדי של טומי הילפיגר התחיל ב-2017, צוותים של מהנדסי תוכנה, מומחים בעיצוב תלת מימדי ומומחים לשינויים פיתחו ספרייה דיגיטלית של אריגים, דוגמאות וצבעים, כלי תצוגה תלת מימדית דיגיטלית וטכנולוגיית תיצוג. הפיכת השלבים המסורתיים של עיצוב וייצור דוגמאות לתהליכים וירטואליים מאפשרת לוחות זמנים מהירים יותר.  

עובדים ביותר מ-50% מחטיבת הביגוד שנמצאים במטה העולמי של טומי הילפיגר הוכשרו בעיצוב תלת מימדי באמצעות האקדמיה של STITCH, והטכנולוגיה פעילה ב-20 קבוצות מוצרים.

הרחבת טכנולוגיית העיצוב התלת מימדי לכל קולקציות הבגדים של טומי הילפיגר מגיעה אחרי שנתיים של פיילוטים ממוקדים שחיברו בהצלחה את פלטפורמת העיצוב התלת מימדי לאולם התצוגה הדיגיטלי המתקדם של טומי הילפיגר. טכנולוגיית אולם התצוגה הדיגיטלי חוללה מהפכה בשיטות המכירה של החברה ללקוח הסופי. השלב הבא יהיה בגילוי מלוא הפוטנציאל של צמצום דוגמאות, חיסכון בזמן, חיסכון בעלויות וקיימות על ידי שימוש בעיצוב תלת מימדי.
סמל החברה