המימד האנושי במפעל של המחר

 
תרגום ועריכה: אבנר ברק*

אז נגיד שכבר עדכנת את המפעל שלך עם כל האוטומציה והחידושים האחרונים וניתן לומר בגאווה שהוא חכם ומותאם לעתיד. ונגיד שהשכלת להעלות נתונים לענן ויש לך תוכנות שיודעות לנתח את כל הנתונים שנאספו לכדי מידע תפעולי. אז נגיד. אבל איפה זה משאיר את כוח העבודה שלך? איך הם משתלבים בעולם החדש והאוטומטי הזה? ואיך אפשר להעצים אותם ולהפוך אוטומציה תעשייתית לתוספת רווח עבור העסק שלך?

במהלך השנים, אסטרטגיות ויוזמות רבות התבססו על הרעיון שאוטומציה תחליף יותר ויותר מעורבות אנושית, ועל כך שזו הדרך הטובה ביותר לצמצם את עלויות התפעול ולהגדיל את ההכנסות. הניסיון מלמד שהתפיסה הזו לא הצליחה למצות את פוטנציאל הרווח הגלום בה. למה? בעיקר משום שהיא לא הביאה בחשבון את התכונות החיוביות והייחודיות שהביאו בני האדם אל השולחן והטכנולוגיה לא.




מתברר כי במקום להדחיק את כוח העבודה, אסטרטגיית בקרה טובה לא צריכה רק לכלול את כוח העבודה, היא חייבת להעצים אותו ולהביא את הניסיון והמומחיות שלו לשיא כך שהוא יוכל להיות מעורב באופן הדוק יותר ואחראי לשיפור הביצועים העסקיים של כל נכס ונכס במפעל.

בקרה חכמה

בקרה בזמן אמת, המורחבת למשתנים עסקיים קריטיים כמו בטיחות בזמן אמת (כולל בטיחות סביבתית / קיימות), אמינות בזמן אמת ובמיוחד רווחיות תפעולית בזמן אמת. בקרה חכמה אינה מסירה את העובד מהמשוואה. במקום זאת, היא מעניקה לצוות המפעל הזדמנויות רבות יותר והזדמנויות חדשות להיות למעורבות ישירה בהצלחת העסק, שכן במקרים רבים, הנכס לא יוכל לשלוט במשתנים אלו. זה המקום שבו כוח העבודה שלך מגיע.

במקום לצמצם את השפעת הגורם האנושי, המוצרים המחוברים של היום, מערכות הבקרה בשכבת התפעול, היישומים והניתוח, מציבים אותו ממש בלב התהליך. אנשים עדיין צריכים לקבל החלטות עסקיות חשובות ולהחלטות אלה יש השפעה ישירה, ולפעמים, קריטית. מה שחברות צריכות לעשות, כדי להפיק את המרב מכוח העבודה שלהן, הוא לספק להן את מערכות התמיכה היעילות ביותר, את הכלים הקלים לשימוש ואת המידע שניתן להבין והפוך לפעולות קלות, כך הצוות יכול לעשות החלטות עסקיות ותפעוליות טובות יותר ויעילות יותר. הגיוני, נכון?

ידע הוא כוח

דברים כמו אנליזה וניבוי, יכולים לסייע למפעילים להכיר בכך שלציוד יש או עומדת להיות בעיה. באמצעות כלים אלה והנתונים שהם מספקים, מהנדס תחזוקה יכול לקבל החלטה בזמן אמת ולהאריך את הזמן לפני כשל. כמה נתונים הקשורים לצריכת האנרגיה או תפוקה עשויים לגלות כי פיסת הציוד תיכשל בעוד מספר שבועות. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לאתר את זה. המידע הזה מעצים את הצוות ומאפשר לקבל החלטות עסקיות טובות יותר. אם הם יודעים, למשל, שהם צריכים למלא כמה הזמנות חשובות באמת בשבועות הקרובים, הם יכולים לקחת פעולה בזמן אמת כדי לשמור על הנכס פועל רק עוד קצת. הם יכולים לנהל את ההזמנות האלה קודם, ואז לתזמן תחזוקה לאחר מכן. זוהי דוגמה מצוינת לאופן שבו כוח עבודה מוסמך יכול להשפיע באופן חיובי על רווחיות.

עם בקרה חכמה וכוח עבודה שיודע להפיק ממנה כוח, לחברות סוף סוף יש את היכולת לייעל כל נכס ברחבי הארגון ולקבל שליטה בזמן אמת על כל המשתנים העסקיים שלהן. כלומר, חברות יכולות לנהל עסקים עם התנאים הטובים ביותר והרווחיים ביותר עבורן, במקום להיות נעולות בתוך מתודולוגיות נוקשות, קבועות מראש, המתאימות לכל אחד. זהו מנוע רווח.
 


* אבנר ברק הוא סמנכ"ל השיווק בשניידר אלקטריק ישראל. המאמר תורגם ונערך בהשראת מאמר של ד"ר פיטר מרטין, שניידר אלקטריק.