השלב הבא בהתאמת המונים: ניוטרוג'ינה מציגה מסיכת פנים בהדפסת תלת-ממד

מאת אבישג אשר       פורסם: 16.2.2019
חברת ניוטרוג'ינה (Neutrogena), מותג טיפוח העור האמריקאי של חברת הבריאות הרב לאומית ג'ונסון אנד ג'ונסון, הציגה את הצעד הבא בעולם התאמת ההמונים, שבו חברות מייצרות מוצרים מותאמים לכל לקוח ולקוחה באמצעות הדפסה בתלת-ממד. מדובר בטכנולוגיה המכונה "MaskiD" משמאפשרת לייצר מסיכת פנים בהדפסת תלת-ממד, המבוססת על תווי הפנים של הלקוח או הלקוחה שהזמינו את המסיכה.

באמצעות טכנולוגיית MaskiD, הלקוחות יכולות ליצור מסכת פנים מותאמת לצרכים שלהן פשוט באמצעות צילום הפנים. לאחר מכן, ניתן לבחור סוגים שונים של טיפול קוסמטי, שיודפס בתלת-ממד בששה אזורים שונים של המסכה, כולל המצח, העיניים, הלחיים, האף, קפלי האף והסנטר. המוצר הסופי נשלח בלוח זמנים קצר לביתו של הלקוח.
מייקל סאוטהול, מנהל המחקר ומוביל עולמי ב"ביוטי-טק" בחברת ניוטרוג'ינה, אומר: "הרעיון מאחורי השימוש בטכנולוגיית הדפסה בתלת-ממד הוא שאנחנו יכולים להשתמש במרכיב הפעיל שאנחנו רוצים בדיוק במקום בו הוא נדרש, בניגוד למסיכות הנוכחיות שבהן אנחנו מנסים להתאים מסיכה אחת לכל סוגי הפנים ולכל המקומות עם מרכיבים פעיחים על כל הפנים. באמצעות הדפסה במיקרו תלת-ממד אנחנו יכולים באמת לקבל את מיקום העין שלך והיישור הנכון שלה, את האף, את הפה שלך, את גובה המצח שלך".

טכנולוגיה MaskiD מצטרפת לטכנולוגית Skin360, שניוטרוג'ינה השיקה בשנה שעברה, אשר מאפשרת לנתח מדעית את לחות העור, הנקבוביות, הקווים הדקים והקמטים על העור כדי להציע את הטיפולים המתאימים ביותר. מדובר במכשיר סורק עור, אשר תואם לטלפון iPhone 6 או דגמים מתקדמים יותר ועושה שימוש ב-12 נורות בעוצמה גבוהה, זכוכית מגדלת וחיישנים מדויקים ביותר.

החומרים הקוסמטיים המשולבים במסכה הם פרי מחקרים וידע מדעי. צוות של כימאים, ביולוגים ורופאי עור פועלים במסגרת המועצה המייעצת של ניוטרוג'ינה והם הגיעו להסכמה על חמישה מרכיבים למסיכת הפנים: חומצה היאלורונית שעוזרת ללחות העור, ויטמין C שמשמש כנוגד חמצון להבהיר כתמים כהים, ניאצינמיד שהוא חומר אנטי דלקתית שמסייע לשפר את שינוי גווני העור, תמצית צמח בן החרצית (feverfew) משמשת להפחתת האדמומיות והמרכיב האחרון הוא
N-acetyleglucosamine המשמש למזעור והחלקה של קמטים עדינים.
מסכת פנים בהדפסת תלת-ממד.                                                                                                           צילום: יח"צ
סורק עור פנים מבוסס אפליקציה.                                                                                                          צילום: יח"צ
ההזמנה הסופית של הלקוח נשלחת דרך האפליקציה ומודפסת במדפסת תלת ממד על ידי החברה. החומרים משולבים בתוך המסיכה על פי ההזמנה המדוייקת של הלקוח, והמסיכה נשלחת לבית הלקוח. כל מסיכה ניתנת לשימוש פעם אחת, שכן המשחות והחומרים בתוכה עוברים בעצמם שינויים כימיים כתוצאה ממגע עם עור הפנים. המוצר החדש הוצגת בתערוכת האלקטרוניקה העולמית CES והוא צפוי לצאת לשוק בארה"ב בתוך מספר חודשים. המחיר טרם התפרסם.

חברת האם של ניוטרוג'ינה - ג'ונסון וג'ונסון, מקדמת טכנולוגיות ייצור תוספתי והדפסות תלת ממד בתחומים נוספים של מכשירם רפואיים מותאמים אישית. בשנה שעברה חברת בת אחרת – JJMDC – הציגה מוצר חדש שמאפשר להדפיס שתלים רפואיים, במקרה זה של חלקים מחוט השדרה. בתחום זה ג'ונסון וג'ונסון משתפת פעולה עם מרכז המחקר AMBER בהפעלת מתקן הדפסות ביולוגיות בתלת ממד באוניברסיטת טריניטי בדבלין, אירלנד.