חדשנות באריזה בעידן תעשייה 4.0

מאת אבישג אשר       פורסם: 9.5.2018
ענף האריזות מתמודד עם שאלות משמעותיות בתקופה הנוכחית, לקראת כניסתו של המפעל החכם וטכנולוגיות תעשייה 4.0 ועם התרחבותו המטאורית של הסחר המקוון (e-commerce). 
 
ענף האריזות בישראל הוא ענף דינמי ומשתנה, שמתמודד בהצלחה עם הצורך בחדשנות טכנולוגית ומתן מענה לטעמים והעדפות מותאמים לתקופה. מנהלים בתעשייה מתמודדים עם אתגרים בתחומים השונים: מצד אחד אתגרים כלכליים, צרכי גיוס הון והשקעות, שאלות לוגיסטיות ודרישות בתחומי החומרים והגנת הסביבה, ומהצד האחר שאלות בתחום השיווק, עיצוב המוצר והשאיפה להתחדש ולהוביל באמצעות אריזות חכמות ואטרקטיביות.
 
שאלות אלה ואחרות ידונו בוועידה השנתית שמארגנים מכון האריזה הישראלי והתאחדות התעשיינים: ״אריזוטק- איחוד כוחות״. הוועידה תתקיים בהשתתפות 
מכון היצוא הישראלי במרכז הכנסים חמי געש ב-24.5.2018, ויגיעו אליה מאות תעשיינים, יצואנים ,ספקים, מהנדסי אריזה ועוד.  
מעבר לייצור מתקדם

אנחנו נמצאים בעידן המהפיכה התעשייתית הרביעית, עידן תעשייה 4.0. תעשיינים ובעלי עסקים נערכים להשקעות וחדשנות באמצעות שורה של טכנולוגיות ושיטות ניהול חדשות כולל רובוטיקה, IOT הדפסה בתלת-ממד. יותר ויותר מפעלים עוברים לייצור מתקדם מתוך הבנה עמוקה, שמי שלא יעשה זאת ישאר מאחור. 

בעולם התעשייה המתקדמת דרושות גם אריזות מתקדמות עם יכולות חכמות שלא היו קיימות לפני כן. אריזות מתקדמות עוקבות אחר שרשרת הערך והייצור ומתאימות את עצמן לצרכים בכל שלב. אריזות חכמות מתקשרות עם מערך ניהול המידע של המפעל ומשתלבות בלוגיסטיקה הדיגיטלית כחלק אינטגרלי ואינטראקטיבי. בכנס תהיה הזדמנות להיחשף למגמות החדשות ולהבין טוב יותר את צרכי התעשייה בעידן תעשייה 4.0.
 
אתגרי הסחר האלקטרוני
 
בעידן שבו הצרכן מזמין מאתר האינרטנט את המוצר ישירות מהספק, והספק שולח את המוצר באמצעות שירותי בלדרות ישירות אל הצרכן, עולם האריזה עובר מהפך של ממש. חברות סחר כמו אמזון, עלי אקספרס ואיביי מקימות בישראל מחסנים לוגיסטיים, חברות כמוDHL ,UPS  ו-FedEX לצידן גם דואר ישראל, נערכות למתן שירות ישירות ללקוחות. ענף האריזות צריך לגבש את הדרך הנכונה להיערכות לגידול בהיקף הסחר האלקטרוני המקומי והבינלאומי, שבקרוב יעבור בהיקפו את הסחר בחנויות ובקניונים. החלטות וכיווני פעולה נדרשים בתחום הנראות האינטרנט, השירות ואריזת המוצר, הצורך בשפה עיצובית אחידה בעולם הוירטואלי והמציאותי והיערכות לוגיסטית נכונה, שמייעלת את שרשרת האספקה החדשה מהיצרן ועד הצרכן.
 
היבטים כלכליים

מטבע הדברים המעבר למסחר מקוון מצריך היערכות הן בניראות האריזה , התאמה למשלוח וכלה בהקמת אתר מקוון במסגרת הוועידה יוצגו ערוצי מימון, תמיכות ומענקים למעבר לסחר מקוון.

לסדר היום של הוועידה ולהרשמה, לחצו כאן