מגדילים את הפריון באמצעות עיצוב

מאת אבישג אשר       פורסם: 7.8.2018
הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה הודיעה על פרוייקט משותף עם המוסד האקדמי שנקר, שנועד לאפשר לחברות ישראליות ליהנות משירותיהם של מעצבים ואנשי מקצוע מהסקטור היצירתי. לדברי היזמים, יש חשיבות רבה לקידום חדשנות תהליכית, חדשנות במוצרים, חדשנות במודלים עסקיים, חדשנות בחוויית הלקוח, חדשנות דרך חשיבה עיצובית ובשילוב ביניהן. הגיוון של כלים, רעיונות ודרכי חשיבה ועבודה שונים מגבירים חדשנות ופריון בחברות מכל תחום.
התכנית להעלאת הפריון, שיצאה לדרך בהוראת מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, נועדה להביא לשיפור כושר התחרות של התעשייה הישראלית, העלאת רווחיות ורמת שכר העובדים, צמיחה מחודשת של התעשייה הישראלית והגדלת הייצור לשיפור החוסן של הכלכלה בישראל. התכנית נועדה לתת מענה לפעילות, כולה או חלקה, של המפעלים התעשייתיים הזעירים, הקטנים והבינוניים.

מרכיב העיצוב והחדשנות הינו מרכיב משמעותי וחשוב בהשקעות הרכות מתוך המרכיבים של התכנית להעלאת הפריון בתעשייה. חברות כלכליות תעשייתיות המשקיעות ביצירתיות כמנוע צמיחה אסטרטגי ומשלבות מעצבים בצוותי הפיתוח של מוצריהן, מצליחות להיות תחרותיות יותר בשוק ולפתח מוצרים חדשניים ופורצי דרך, בהן חברות כמו נייק, קוקה קולה, ועוד.

חברות מוזמנות ליצור קשר עם המוסד האקדמי "שנקר" ולברר כיצד לשפר ולעצב את העסק שלהם.