מדפסת תלת ממד של סטראטסיס מאיצה את תחזוקת הרכבות של סימנס

מאת אבישג אשר       פורסם: 5.1.2019
Siemens Mobility, חטיבת התחבורה של ענקית התעשייה סימנס, התקינה מדפסת ייצור בתלת-ממד Fortus 450mc של חברת Stratasys הישראלית במרכז תחזוקת הרכבות הדיגיטלי החדש שלה (Rhein-Ruhr Express (RRX, הממוקם בדורטמונד, גרמניה. מרכז התחזוקה החדש ישתמש בטכנולוגיות ייצור תוספתי כדי לסייע בתחזוקה הרכבת.

"כל רכבת צריכה לעבור תחזוקה כמה פעמים בשנה. כפי שניתן להניח, כל הלקוחות שלנו היו רוצים שהתהליך יהיה מהיר ככל האפשר, אבל הם עדיין מצפים לדרגה מקסימלית של דיוק בפרטים, בבטיחות ובאיכות," אמר מייקל קוצ'מיק, ראש תחום ייצור תוספתי ושירות לקוחות, בסימנס מוביליטי.

"אנחנו גם צריכים לשקול עבודות בלתי מתוכננות או של הרגע האחרון, ואם מסתכלים על הדגמים השונים של רכבת ושל חברות שאנחנו מטפלים בהם, זה דורש הרבה פתרונות מותאמים אישית. זה המקום שבו מדפסת ה- Fortus 450mc שלנו משתלבת בצורה מושלמת, מספקת לנו את היכולת לייצר באופן מיידי וביעילות מירבית חלפים בודדים, מותאמים במדוייק".
עם דגש על אופטימיזציה של מערכות התחבורה הגלובלית, סימנס מוביליטי השקיעה בעבר בטכנולוגיית ההדפסה בתלת ממד של סטראטסיס על ידי הפקת חלקי ייצור סופיים מותאמים אישית עבור ספקית שירותי תחבורה הגרמנית Stadtwerke Ulm (SWU). יתר על כן, החטיבה אף נכנסה לשיתוף פעולה עם רשות הדרכים והתחבורה הגרמנית (RTA) לספק חלקים מודפסים בתלת-ממד עבור מערכך התחבורה האוטומטי של דובאי.

עכשיו, אתר הדגל החדש של סימנס מוביליטי מתכנן לתת שירות לכ-100 רכבות בחודש במתקן החדש. מהסיבה הזו הגיעו במפעל להבנה, שהם שוב נזקקים לטכנולוגיות חדשות כגון ייצור תוספתי עבור כלים והחלפת חלקי חילוף, מה שמבטל את הצורך להחזיק מלאי עצום של חלקי חילוף.

"על ידי שילוב של מגוון טכנולוגיות דיגיטליות חדשניות, אנו יכולים להגדיל באופן משמעותי את היעילות של הפעלת מערכי התחבורה של הלקוחות שלנו. טכנולוגיית FDM ליצור תוספתי של סטראטסיס ממלאת תפקיד מרכזי בשאיפה הזו, ומאפשרת לנו להתאים את ניהול חלקי החילוף שלנו ליצירת מעגל חיים ארוך יותר בעלות מופחתת וזאת בתוך משבצות זמן קצרות מאי פעם," הוסיף קוצ'מיק.
לפני הקמת מרכז השירות החדש, סימנס הסתמכה על שיטות מסורתיות כגון יציקת חלקים כדי להשלים את משימות תחזוקת הרכבות של לקוחותיה. תהליך זה ארך כשישה שבועות כדי לייצר חלק מותאם, ולא היה כדאי כלכלית במקרים רבים.

לעומת זה, עם 450 Fortus חלקי חילוף באיכות ייצור ניתנים להדפסה בתוך מספר שעות, מה שמהווה הפחתה של 95% בזמן הייצור. התכנון המדוייק של חלפים אלה ניתן להתאמה על ידי תהליך מזורז של יצירת אב טיפוס. כך למשל, השתמשו בסימנס במדפסת התלת-ממדית ובחומר התרמופלסטיULTEM 9085  באיכות תעשייתית, כדי לייצר כלי לתחזוקת הבוגי (השילדה המונחת על מערך הגלגלים של הקרון). לכלי זה יש צורה מורכבת ולפני כן היה ידוע שקשה מאוד לייצר אותו בשיטות מסורתיות.

"היכולת להדפיס בתלת-ממד כלים מותאמים אישית וחלקי חילוף בכל פעם שאנחנו צריכים אותם, ללא צורך להחזיק כמות מינימלית במלאי, שינתה את שרשרת האספקה ​​שלנו. צמצמנו את התלות שלנו בכלים במיקור חוץ באמצעות ספקים והפחתנו את העלות לכל חלק, תוך יצירת עוד מקורות הכנסה על ידי היכולת להעניק שירות לעבודות בנפחים קטנים יותר, תוך שמירה על כדאיות כלכלית ויעילות", אמר קוצ'מיק.