מהנדסי חיל האוויר האמריקני בחנו בהצלחה אטם מתכתי נגד קרח שהודפס בתלת מימד והורכב במנוע סילון של מטוס B2 

מאת יחיאל ינאי      פורסם: 8.8.2020
מהנדסים בחיל האוויר האמריקאי בחנו בהצלחה אטם מתכתי נגד קרח שהורכב בתוך מנוע של מטוס B2 לאחר שהודפס בתלת מימד. "זה ציון הדרך המשמעותי", הם אמרו, "מכיוון שהיא סוללת מסלול חדש לקיום עתידי וייצור חלקי חילוף" .

עד היום, מעבדת ההנדסה ייצרה 30 אטמים נגד קרח ובדיקת המנוע המוצלחת סימנה את אטמי התלת-ממד המודפסים 'בטוחים בטיסה'. האטם נגד קרח, מרכיב קריטי לתפעול הבטוח והיעיל של מנועי TF33 בטמפרטורה שמתחת לאפס, נמצא באחרונה במחסור. "הטכנולוגיה שפיתח הצוות תסייע לפתור את מצוקת האספקה.
המהנדסים אופטימיים לגבי הפוטנציאל של ייצור תוספים עבור מטוסי חיל האוויר. "מרכיבי מתכת מודפסים בתלת מימד לא נמצאים כרגע בשום מקום במנועים צבאיים".

בשנה שעברה הודפס בתלת מימד כיסוי-מעטפת למנוע במטוסי F-15 וגם ב- F-16. אך טרם הגיע לבדיקת מנוע. הרכיב הזה קריטי אם המערכת כולה תפעל.
באדיבות USAF