מטריקס התקינה פלטפורמת IoT ומפעל משפחתי הפך למפעל הטקסטיל המתקדם ביותר במזה"ת

מאת יחיאל ינאי

מפעל הטקסטיל המשפחתי "מקט-טקסטיל" בבית ג'אן העוסק בייצור בגדים, מדים, חלוקים לצוותים רפואיים עשה את הבלתי יאומן. 
במפעל הקטן התקינה חברת מטריקס פלטפורמת IoT מתקדמת מסוג PTC Thingworx וקווי הייצור המסורתיים שינו פניהם והפכו את המפעל המשפחתי למפעל הטקסטיל המתקדם במזה"ת מבוסס Industry 4.0.


באדיבות מטריקס


"אנחנו רואים מכונת תפירה מסורתית שלקחנו ושדרגנו, ולמעשה היום היא מכונה שתומכת בתקנים המודרניים ביותר של התעשייה", מסביר יריב ענבר, מנהל חדשנות עסקית ב"מטריקס". 

ענבר מסביר כיצד המכונה הפשוטה משתכללת, משרדת בזמן אמת ושומרת את כל הנתונים ואת כל הפעולות שנעשו בה. העובדת מגיעה בבוקר אל קו הייצור שהינו מכונת תפירה, מעבירה את כרטיס הזיהוי RFID ומשם כל הנתונים עוברים את מערכת הבקרה החכמה. 

מאות מכונות הייצור המשודרגות משדרות נתוני זמן אמת מרצפת הייצור אל מרכז השליטה והבקרה המבוסס ביג-דאטה: כמות בגדים מיוצרת בכל זמן נתון, זמן עבודה ומנוחה, תקלות מכונה ועוד.


יריב ענבר, מנהל חדשנות עסקית ב"מטריקס"


באמצעות המידע הרב הנאסף ולוח המחוונים החכם, מצליח המפעל להתמודד עם שער מטבע נחלש ותחרות הולכת וגוברת מצד מפעלי תעשייה הממוקמים במדינות זולות בהרבה. 

לדברי מנכ"ל החברה קאנג' קבלאן, "כשהקורונה הייתה בשיאה לא צמצמנו את הייצור. כ-95% מעובדות המפעל הן נשים שהיו צריכות לאזן בין הבית, העבודה והבעל שבחל"ת. הנשים היו צריכות לעמוד בכל האתגרים האלה והטכנולוגיה סייעה לנו לעמוד ביעדים".