ביקוש הולך וגובר לקובוטים. המודעות לטכנולוגיה וליתרונות שבשימוש בקובוטים מתפשטת בתעשייה

נשיא UR קים פובלסן

Universal Robots, ממייסדות ומובילות תחום הקובוטים (רובוטים שיתופיים) בעולם, מדווחת שברבעון השלישי של שנת 2021 נרשמה עלייה של 46% בהשוואה להכנסות ברבעון השלישי של השנה שעברה ועלייה של 31% מההכנסות שלה ברבעון השלישי של 2019, לפני הקורונה. מאז שיצרה את הרובוט השיתופי המסחרי הראשון בעולם, מכרה החברה הדנית (שיש לה שני ערוצי מכירה גם בישראל – SU-PAD ו-סרווי-טק) למעלה מ-50,000 מהקובוטים שלה למגוון שימושים תעשייתיים, בעיקר במגזר הייצור.

לדברי נשיא החברה, קים פובלסן, תוצאות הרבעון הזה מהוות אינדיקציה חזקה לצמיחה הצפויה של החברה עם היציאה ההדרגתית ממגיפת הקורונה: "אנו רואים ביקוש הולך וגובר לקובוטים שלנו כאשר המודעות לטכנולוגיה וליתרונות שבשימוש בקובוטים, מתפשטת בתעשייה. כמעט בכל מקום בו אנו פועלים אנו רואים את מגזר הייצור מתמודד עם אתגרים לא קטנים - כמו מחסור בכוח אדם ושיבוש שרשרות האספקה - שניתן להתמודד איתם באמצעות שימוש באוטומציה שיתופית. לאחר הקורונה, אנו גם רואים יותר ויותר עסקים שפתוחים להטיל ספק באופן שבו הם עובדים שמחפשים הזדמנויות להפוך את העסקים שלהם לגמישים יותר ולשפר את סביבת העבודה של הצוות".

את חלק מההצלחה תולה פובלסן בכך שהחברה פיתחה מודל ייחודי לדחיפת הטכנולוגיה שלה, הדומה לזה המשמש את יצרני סמארטפונים: ליוניברסל יש כיום מעל 300 חברות עצמאיות שמפתחות עבור הקובוטים של החברה מגוון רחב של רכיבים ויישומים לשימוש בתעשייה, כולל במגזרים שלא היו אוטומטיים בעבר כמו ריתוך ושיוף. "עם ההצלחה עד עתה אנו רואים פוטנציאל גדול באוטומציה השיתופית שפירושה הוא שאנו נמצאים במסלול של צמיחה מהירה. אנו מרחיבים את רשת המפיצים הגדולה שלנו ומגייסים עוד אנשי צוות ב-22 מיקומים ברחבי העולם".