גניגר מפעלי פלסטיקה החלו להכשיר את עובדיהם באמצעות מערכת מציאות רבודה חדשנית של מטריקס

המפעל בגניגר. צילום: יח"צ

בסיום פרויקט שארך כשמונה חודשים הטמיעה חברת מטריקס מערכת הנחיית עובדים חדשנית בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR - Augmented Reality) בגניגר מפעלי פלסטיקה. המערכת חוסכת למפעל כסף רב מהיום הראשון ומסייעת לו להכשיר עובדים חדשים בצורה יעילה, נגישה וחדשנית. 

גניגר הינה חברה מובילה בייצור ושיווק כיסויים גמישים לחקלאות תעשייה, תשתיות ומאגרים. באחרונה החליטה החברה להשתמש במערכת הנחיית עובדים המשלבת מציאות רבודה ומאגדת את כל הידע שנצבר בחברה במשך שנים, מעבדת את המידע ומייעלת תהליכי עבודה. 

יריב ענבר, מנהל אגף זמן-אמת ואנליטיקה במטריקס 

צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

מערכת הנחיית העובדים נותנת מענה עבור תהליכי גיוס והכשרת עובדים במפעל, אשר בעידן של תחלופת עובדים גבוהה וקושי בגיוס מועמדים חדשים, התרומה של מערכת הנחיית העובדים הינה כפולה. המערכת מנחה את העובדים בביצוע משימות, שלב-אחר-שלב ובכך מסייעת לחברה לצמצם את העלויות והמשאבים הכרוכים בהכשרת עובדים חדשים. כמו כן, המערכת מלווה את עובדי הייצור ומנחה אותם אודות סדר הפעולות ואופי ביצוען ומוודאת שהעובדים משתמשים בכמות המדויקת של חומרי הגלם הנדרשים.

אלסקר נפסו, סמנכ"ל תפעול בגניגר מוצרי פלסטיקה
צילום: יח"צ.

המערכת פותחה בצורה נגישה ובהירה עבור העובדים כך שאין צורך בהכשרה מוקדמת, וכיום עושים בה שימוש יום יומי עשרות עובדי רצפת הייצור והתפעול. מלבד היבטי הכשרה וכוח אדם, מערכת מציאות הרבודה מאגדת נתונים, מעבדת מידע ובונה תהליכי עבודה יעילים בהתאם לצרכים. למעשה המערכת מסייעת למפעל לדייק את עבודתו ולהגדיל את התפוקה באמצעות בניית תהליכי עבודה מוסדרים והנחיית העובדים בזמן אמת בהתאם לתעדוף משימות המפעל, מלאי, קווי חלוקה וכן הלאה. המערכת מלווה את העובדים ומנחה אותם אילו פעולות לבצע ובאיזה סדר. 

לדברי אלסקר נפסו, סמנכ"ל תפעול בגניגר מוצרי פלסטיקה, "מערכת המציאות הרבודה שהוטמעה בחברה מאפשרת לנו לייעל את עבודת המפעל, ומסייעת בהנגשת מידע וייעול תהליכים, שתורמים בצורה עקיפה לפעילות העסקית של המפעל". נפסו הודה למומחים הטכנולוגיים של מטריקס שליוו את גניגר לאורך כל הדרך וסייעו לה "לספק את השירות הטוב, האיכותי והמתקדם ביותר עבור הלקוחות". 

לדברי יריב ענבר, מנהל אגף זמן-אמת ו-IOT במטריקס מוצרי תוכנה, "השימוש ביכולות טכנולוגיות יכול לשפר פלאים תהליכי עבודה, לייעל תהליכים, לחסוך בעלויות ובסופו של דבר לסייע לעסקים להגדיל את התפוקה ולהרחיב את הפעילות". לדבריו, פרויקטים שאותם מפתחת מטריקס "זוכים להחזר השקעה (ROI) גבוה ומהיר". לדבריו,  "הידע והניסיון של מטריקס מסייעים לעסקים, מכל הקצוות והמגזרים להשתמש ביכולות הטכנולוגיות ומקדמים את התעשייה כולה לעבור לעבודה בסביבת עבודה מתקדמת טכנולוגית וידידותית לסביבה".