גרי, רובוט חכם כחול-לבן מתוצרת unlimited robotics, כבר משתלב בתעשייה המסורתית, כמו גם בבתי חולים, בסיעוד, בבתי מלון ובמסעדות

באדיבות מטריקס, unlimited robotics

בשבוע שעבר הוצג בפני גורמים בתעשייה ובשירותים "גרי" - רובוט חכם כחול-לבן מתוצרת unlimited robotics. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת, יצור אינטלגנטי שיודע ללמוד עצמאית (AI) ולמלא משימות רוטיניות ויומיומיות, עם ממשקים ייעודיים ואפליקציות מוכנות. הוא קל להפעלה ולשליטה באמצעות אפליקציה ייעודית או פקודות קוליות.

הוא נע באמצעות גלגלים, משקלו 40 ק"ג, גובהו 142 ס"מ וזרועות מתנשאות עד לגובה 212 ס"מ, זרוע אחת נושאת 1.5 ק"ג וחצי ושתי הזרועות ביחד – 4.5 ק"ג. הוא מחובר לענן, לאתרנט, ל-WiFi ולסים, מצויד במערכת ניווט פנימית, 20 חיישנים, מצלמות עומק, עם אפשרות לחיבור אוטונומי למרבית העגלות (הוא מסוגל לגרור עגלה במשקל 200 ק"ג). 

לדברי יריב ענבר, מנהל אגף זמן-אמת ואנליטיקה בחברת מטריקס, "בישראל חסרים עשרות אלפי עובדים מקצועיים ולא מקצועיים בבתי החולים, בסיעוד, בבתי מלון, במסעדות וכמובן בתעשייה המסורתית, שם ככל הנראה המצב הקשה ביותר. זה לא חדש שיש קושי לגייס עובדים למפעלים, אבל בשנתיים האחרונות עובדים לא מעוניינים לעבוד במשרות ייצור ושירותים ולעיתים אף מעדיפים לשבת בבית ולא לעבוד.

וגם לאחר שהצלחנו לגייס עובד והשקענו בו זמן וכסף רב בהכשרה, לעיתים קרובות לאחר מספר חודשים, עוזב העובד את החברה בתואנה כזו או אחרת והחברה מפסידה כסף רב - על תהליך הגיוס, ההכשרה והזמן שבוזבז. התעשייה בארץ במשבר כוח-אדם שטרם נראה כמותו, וגרי משתלב כעובד-עזר במפעלים ובמחסנים.

הוא עובד חרוץ מסור המסוגל לעבוד 16 שעות בין טעינה לטעינה (בעמדת הטענה אוטונומית), 7 ימים בשבוע. הוא לא יוצא לחופשת לידה או לחופשת מחלה, או לחופשה שנתית, גם לא למילואים, ולא מבקש העלאה בשכר.אם יש תקלה, ניתן להכניס לעבודה את המחליף שלו באופן מיידי (במקומות שעובדים עם צי רובוטים).


Unlimited Robotics, המפתחת של "גרי" - רובוט אוטונומי רב-משימתי בעל זרועות פונקציונאליות, הינה חברה ישראלית שהוקמה במטרה להציע לסקטורים עם מחסור בכוח אדם פתרון במחיר אטרקטיבי שייתן מענה לביצוע משימות שגרתיות "משעממות" כגון ניקיון, תחזוקה והובלה, שגוזלות זמן רב ומביאות לשחיקה של העובד ותחלופה מהירה בקרב עובדים קיימים, בייחוד בתחומי סיעוד ובריאות, מלונאות ואירוח, ייצור והרכבות, מסחר וקמעונאות. הפלטפורמה של גרי מתבססת על רשת גלובאלית של אנשי פיתוח המפתחים יישומים שונים המוטעמים לצרכים של הלקוחות והסקטורים השונים. יישומים אלו זמינים בחנות אפליקציות מובנית ונטענים היישר אל מוחו של גרי.