ננו דיימנשן מוכרת מדפסות 3D חדשות למרות הססנות לקוחות

מאת אבישג אשר       פורסם: 5.4.2018
חברת ננו דיימנשן מרחובות הודיעה לבורסה על הרחבת נוכחות החברה באזור אסיה-פסיפיק, עם מינוי דירקטור מכירות מקומי בהונג קונג - יזם ההייטק גלעד רשף, שיוביל את פעילות המכירות והתמיכה בלקוחות ויהיה אחראי להקמת מרכז הדגמה בעיר. רשף, יוצא DSP הישראלית, עומד מאחורי הקמת פארקי הטכנולוגיה והמדע Incu Tech בהונג קונג.

בנוסף החברה הודיעה על מכירות נוספות של מדפסת התלת-ממד שהושקה בחודשים האחרונים, ה-DragonFly2020 Pro 3D, באזור אסיה-פסיפיק. שני המפיצים המובילים, HDC בקוריאה ו-GIT בטיוואן, ירכשו את המדפסת ויצטרפו לרשת המפיצים של החברה, באמצעותה החברה מרחיבה את פריסתה בשוק המזרח אסיאתי.

ננו דיימנשן היא אחת משורת חברות ישראליות, שמובילות את טכנולוגיות הייצור התוספתי (הדפסה בתלת-ממד) בעולם. מדפסות החברה מיועדות לענפי האלקטרוניקה וניתן לייצר אמצעותן לוחות אלקטרוניים שלמים על רכיביהם, כמו כרטיסים משולבים (PCB), אנטנות, חיישנים ועוד. רכיבים אלה נמצאים בשימוש בתעשיות  מוצרי צריכה אלקטרוניים, מכשירים רפואיים, ביטחון, חלל, כלי רכב, IoT וטלקום, והטכנולוגיה של החברה מסייעת בהאצת פיתוח המוצרים על ידי ייצור אבות טיפוס במהירות, וכן בייצור סדרות קטנות וייחודיות של מוצרים מוגמרים.

"ההודעות שלנו משקפות את המחויבות החזקה שלנו לאסטרטגיית ההתרחבות הגאוגרפית באמצעות הרחבת הגישה לפתרון שלנו ללקוחות ברחבי העולם", ציין עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן. החל מההשקעה המסחרית של מדפסת ה-
DragonFly2020 Pro 3D בנובמבר האחרון, אנו עדים לביקוש הולך וגדל ממכוני מחקר, חברות בתחום החלל והתעופה, הרכב ומוצרי האלקטרוניקה. אנו צופים להמשיך להגדיל את הכיסוי הגאוגרפי שלנו באמצעות מרכזי תצוגה והדגמה נוספים וכן באמצעות הכפלת רשת המפיצים העולמית שלנו במהלך השנה".

הצוות של ננו דיימנשן באזור אסיה-פסיפיק בניהולו של גלעד רשף, יהיה אחראי לביצוע תכניות החברה בתחומי המכירות ותמיכה בלקוחות, תוך מינוף הידע והניסיון של מומחים מקומיים מבין לקוחות החברה כמו מכון מחקר מוביל בהונג קונג ואוניברסיטת הטכנולוגיה NTU בנאניינג, סינגפור. "שווקים הצומחים במהירות, כמו הונג קונג, סין וסינגפור, נהנים ממימון משמעותי ממדינותיהם בתחומים של טכנולוגיות פורצות דרך, כמו מדפסות ננו דיימנשן," אמר רשף. "אנו מאמינים כי נוכחות מקומית באזור אסיה-פסיפיק יכולה להוביל לצמיחה משמעותית בהכנסות החברה".

הודעות אלה של ננו דיימנשן נמסרו על רקע הודעתה של חברת האנליסטים הבריטית אדיסון, כי היא מפחיתה את אומדני הערכת השווי שלה לננו דיימנשן. באדיסון ציינו כי על אף שננו דיימנשן החלה בפעילותה המסחרית רק במהלך החצי השני של 2017 ועד כה מכרה שמונה מדפסות DragonFly2020 Pro, ועל אף שקיים עניין רב בטכנולוגיה שלה, עדיין "לקוחות החברה נוקטים במשנה זהירות בהתחייבויות רכישה".
  
על פי הערכות אדיסון, הכנסות ננו דיימנשן יעלו מכ-900 אלף דולר ב-2017 ל-6 מיליון דולר ב-2018 ו-11.7 מיליון דולר ב-2019. ננו דיימנשן דיווחה לראשונה ב-2017 על הכנסות מהותיות ומכירותיה עלו מ-143 אלף דולר ברבעון השלישי ל- 440 אלף דולר ברבעון הרביעי בעקבות מסירת שלוש מדפסות ראשונות ללקוחות. במהלך שלושת הרבעונים הראשונים הכנסות החברה נבעו רק מהשכרת מדפסות ללקוחות בטא וממכירת דיו. ההפסדים התפעוליים הורחבו ב-2017 ל-17.3 מיליון דולר בעקבות השקעות מו"פ, הוצאות מכירה ושיווק ועוד. קצב שריפת המזומנים הנוכחי של החברה עומד על 1.3 מיליון דולר לחודש.

באדיסון מציינים כי כמו בכל טכנולגיה חדשנית ופורצת דרך, קשה לצפות את תגובת הלקוחות עד שציוד באיכות מסחרית נכנס לשוק וזמין ללקוחות. ההצלחות הראשוניות של מדפסת ה-DragonFly בקרב לקוחותיה מעידות על כך, שלקוחות משתמשים בה גם ביישומי אלקטרוניקה בנוייה כמו אנטנות וחיישנים, שעד עתה לא היה להם פיתרון מתאים בתעשיית ה-PCB המסורתית וזאת בנוסף לשימוש במדפסת לייצור אבות טיפוס למעגלים אלקטרוניים מודפסים רב-שכבתיים. באדיסון הפחיתו את הערכת המחיר כדי לשקף את משך הזמן הארוך יחסית לסגירת עסקאות ואת חוסר הוודאות הכרוך בקצב הכניסה לשוק. עם זה מדגישים בחברה כי מסירה של היקף מהותי של מדפסות DragonFly במחצית השנייה של 2018 תשפר את הנראות של החברה ותסיר חוסר ודאות במידת מה. עוד מציינים האנליסטים כי לפי חישוביהם קיים פער בתזרים המזומנים של החברה והיא תידרש לסבב מימון נוסף.