סוללות מוצקות המודפסות בתלת מימד צוברות אנרגיה כפולה ובחצי עלות לעומת סוללות ליתיום 

מאת יחיאל ינאי       פורסם: 11.8.2019
חברת Musashi Seimitsu Industry , יצרנית חלקי רכב יפניים, בשיתוף עם חברת KeraCel המתמחה בטכנולוגיית ייצור סוללות, פיתחו סוללות שהודפסו בתלת-ממד. תחילה הן יתמקדו בעיקר בתעשיית האופנועים ואז יתאימו הטכנולוגיה עבור תחום הרכב הרחב. לדברי יו"ר ומנכ"ל KeraCel רוברט באגרי שיתוף הפעולה הזה יאפשר לפתח סוללות אנרגיה בטוחות וגבוהות לשוק הרכב.
KeraCel, שנוסדה בשנת 2016, מפתחת ומשווקת סוללה במצב מוצק המיוצרת בהדפסת תלת מימד. החומר המוצק שמשמש בסוללות KeraCel הוא קרמי. בשיטה של ​​KeraCel שכבות חומר קרמיות דקיקות מצמצמות את כמות החומרים הלא פעילים ומגדילות את צפיפות האנרגיה הפוטנציאלית. כתוצאה מכך, הסוללה צוברת אנרגיה כפולה במחצית העלות לעומת סוללות הליתיום-יון של ימינו. הדפסת תלת מימד מאפשרת גם ל- KeraCel לייצר את הסוללה בכל צורה ובכל גודל על מנת למלא מגוון יישומים.

בחברה מסבירים, שסוללות במצב מוצק שונות ממקבילות ליתיום-יון רגילות מאחר שהן מחליפות את האלקטרוליטים הנוזליים או הפולימריים בג'ל במוצק. התוצאה היא סוללות קטנות יותר, בעלות קיבולת גבוהה יותר ובעלות פוטנציאל בטוח יותר לשימוש. היתרונות הרבים שמציעות סוללות מצב מוצק הובילו לכך שיצרניות רכב רבות, כמו טויוטה, BMW והונדה,  כבר מפתחות פתרונות דומים עבור כלי הרכב החשמליים שלהן.

לדברי נשיא ומנכ"ל קבוצת Musashi  הירושי אוטצוקה, "ההשקעה בטכנולוגיית סוללות מודפסות KeraCel 3D תואמת את החזון של החברה להניע אנרגיה וצמיחה בת-קיימא תוך שמירה על הסביבה".

מוסדות מחקר שונים מנסים כיום גישות שונות לייצור סוללות במצב מוצק. בשנת 2018, מדענים מאוניברסיטת קרנגי מלון (CMU) ואוניברסיטת מיזורי למדע וטכנולוגיה במיזורי יישמו הדפסת תלת מימד כדי לייצר סוללות ליתיום-יון בעלות קיבולת גבוהה.