פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסוסיסטמס מסייעת להתאים את הנעל למבנה כף הרגל בעיצוב מונחה נתונים ומבוסס ענן והדפסת תלת מימד

מאת יחיאל ינאי       פורסם: 3.8.2019
בתערוכת ה"גיק אבל שיק: קניות במילניום השלישי", שהוקדשה לחידושים דיגיטליים וחוויות טכנולוגיות חושיות בענף ההנעלה, השתתפה גם חברת נעלי ECCO מדנמרק. כדי לייצר את המוצר הטוב ביותר עבור צרכנים בעלי מודעות גבוהה לאופנה ודרישה להתאמה אישית למבנה הרגל שלהם, הקימה ECCO תהליך מתקדם Quant‑U (quantified you) של איסוף וניתוח נתונים דיגיטליים והדפסת תלת מימד.
בתהליך הזה משולבת פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסוסיסטמס המאפשרת עיצוב מבוסס ענן, מונחה נתונים ופועל באוטומציה מלאה שיכולה ליצר סדרות אינסופיות של מודלים תלת-ממדיים.

ייצור על פי דרישה, המבוסס על נתונים אישיים של הצרכן הנמדדים בזמן אמת, הוא מרכיב פונקציונלי חשוב בהנעלה. אלגוריתם למידה מנתח את נתוני הכף רגל ומפתח את התאום הדיגיטלי שלה באמצעות פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE. האלגוריתם והסימולציות מייצרות את התצורה הדיגיטלית, בודקות את התאמת החומר שממנו מייצרים את הרפידה ומייעלות אותה להדפסה תלת-ממדית. תהליך זה הינו מוביל להתאמה אישית התורמת לנוחות ולצרכים של כל לקוח. רמת התאמה אישית שכזו הינה הרבה מעבר להתאמה אישית פשוטה של צבע או חומר. רכיבים המיוצרים בהדפסה תלת-ממדית עשויים מסיליקון באיכות גבוהה מבית דאו כימיקליים, בתהליך המאפשר התנהגות חומרית יוצאת מן הכלל.

 
בסקר שנערך לאחרונה, 81 אחוזים מהצרכנים מצפים להשתמש בטכנולוגיות דיגיטליות בחנויות ו-71 אחוזים מצפים לרכוש מוצרים בני קיימא במלואם עד שנת 2030. מותגים וקמעונאים מחפשים דרכים אסטרטגיות לסיפוק חוויות חדשות העונות על ציפיות הלקוחות המקרבות אותם למותג. עם זאת, השימוש בטכנולוגיות דיגיטליות כאלו בסביבה קמעונאית נתפס לעתים כמגמה עכשווית בלבד שעתידה לחלוף.
 
דאסוסיסטמס, באמצעות ה-FashionLab, משתפת פעולה עם ה-Innovation Lab של ECCO בפרויקט ה-Quant-U כדי לפתח את חוויית ההנעלה המותאמת אישית המבוססת נתונים הראשונה בעולם. בכך, דאסוסיסטס מפתחת אפשרויות להרחבת ההתאמה האישית ההמונית באמצעות העולם הווירטואלי למגזרים קמעונאיים נוספים.
באמצעות Quant‑U, חברת נעלי  ECCOחושפת חוויה אשר מטרתה להציע ללקוחותיה מקסימום נוחות וחוויה שמרחיבה את גבולות הקמעונאות תוך שילוב של חנויות דיגיטליות עם חנויות פיזיות כפלטפורמה אחת.

בהשקה ראשונה באירופה, בחנות הכלבו היוקרתית Le Bon March בפריז, הציגה חברת נעלי  ECCOבאמצעות Quant‑U ניתוח בזמן אמת, בינה מלאכותית, עיצוב מונחה נתונים בענן, והדפסה תלת-ממדית.