רכבי מרוץ מדגמי שברולט כוללים רכיבים שהודפסו בתלת מימד, הייצור הוזל, המשקל פחת, החוזק והעמידות גדלו, וגם נהגי המרוצים - מרוצים

מאת יחיאל ינאי       פורסם: 15.10.2020
צוותי המירוץ בחטיבת הספורט המוטורי של שברולט שהשתתפו השנה במירוצים השונים לאורך 80,000 מייל נהגו במכוניות הכוללות חלקים רבים המודפסים בתלת מימד. המכוניות הוכיחו את יכולותיהן והגיעו למקומות ראשונים בתחרויות.

המכוניות מדגמי Corvette , INDYCAR , NASCAR Camaro ו-Silverado כוללים רכיבים כמו מיכלי שמן, תיבות קירור למיזוג אוויר, מערכות לחות משולבות, מכלולי פנסים ותושבות משאבת הגה כוח, ועוד. כל אחת משתי המכוניות מדגם Corvette, למשל, מצוידות ב -75 חלקים מודפסים בתלת מימד.  

מערכת הפליטה של ​​ INDYCAR כוללת רכיבים מודפסים בתלת מימד המסייעים בחיסול כשלים ברכיבים המיוצרים באופן מסורתי.
 
משאית המירוץ Silverado כוללת שלושה חלקים המודפסים בתלת מימד, למשל מגן בולם אחורי מפלסטיק מחוזק בסיבי פחמן שנועד להגן על המשאית מפני שטח מדברי סלעי.

הדפסת תלת מימד הפחיתה משמעותית את עלויות הרכיבים החד פעמיים היקרים לפי מידה, תוך שהיא מספקת שיטה זולה ומהירה לייצור אבות טיפוס לבדיקה ומחקר ופיתוח.

ואכן, בעת תכנון הדגם NASCAR Camaro, ביצעו מהנדסי שברולט אופטימיזציה לביצועים האווירודינמיים של מכונית באמצעות בדיקות מקיפות של מנהרות רוח, והעמידו במבחן למעלה מ -500 חלקי אב-טיפוס מודפסים בתלת מימד. המכונית עצמה מצוידת בצינור קירור תלת-ממדי מודפס בתלת-ממד.

"לשימוש בחלקים מודפסים בתלת מימד יש יתרונות רבים כולל יעילות הייצור, הפחתת מסה, וחיסכון בעלויות", אומרים בחברת GM יצרנית שברולט, "חלקים מודפסים בתלת מימד יכולים להציע חוזק ועמידות שווים ביחס לרכיבים או יציקה, וזה קריטי לפיתוח ועיצוב המוצר".

גם נהגי המרוצים - מרוצים. אחד מהצוותים דיווח על שיפור בביצועי המנוע של המכונית התחרותית ב -43% בעקבות הדפסה תלת-ממדית של חלקים במנוע.
בולם אחורי מודפס בתלת מימד. באדיבות GM