YOFIX זכתה במקום ראשון בתחרות החדשנות של פפסיקו העולמית

מאת אבישג אשר       פורסם: 12.1.2019
חברת הסטארט-אפ יופיקס, שהחלה את דרכה בחממת הפודטק The Kitchen מקבוצת שטראוס, זכתה במקום הראשון בתחרות החדשנות האירופאית של חברת הענק פפסיקו. יופיקס התקבלה למאיץ החדשנות של פפסיקו ופעלה שם בחצי השנה האחרונה יחד עם מיזמי פודטק נוספים מרחבי אירופה. יופיקס עלתה לשלב הגמר עם תשע חברות נוספות ובסופה של התחרות זכתה במקום הראשון. הפרס: מענק של 100 אלף אירו. בפפסיקו נמקו את ההחלטה בכך שיופיקס הרשימה עם ההשקה האסטרטגית של המוצר שלה ועם הצמיחה הקמעונאית המשמעותית שחוותה במהלך התוכנית. 
יופיקס היא חברת סטראט-אפ בתחום הפודטק, שהוקמה על ידי היזם רונן לביא ומנוהלת על ידי סטיב גרין. החברה משווקת באמצעות שטראוס מוצרים תחת המותג ONLY  - מעדן מן הצומח, שאינו מכיל חלב ומכיל חיידקים פרוביוטיים. המוצר מבוסס על חומרי גלם עשירים מהטבע. מחלבת שטראוס שזיהתה את הפוטנציאל הטמון בחברה כבר מהמשלבים הראשונים, השקיעה ביופיקס ביחד עם הרשות לחדשנות ובתום תהליך משותף של שלוש שנים הושלם פיתוח המוצר, הוקם קו ייצור חדש במפעל בנתיבות ונבנה המותג ONLY. זהו הפרויקט הראשון שיוצא מהחממה והינו פיתוח ישראלי כחול לבן.

סטיב גרין, מנכ"ל יופיקס, אמר: "הזכייה בתחרות נותנת לנו חותם רשמי לחדשנות והייחודיות של המעדן שלנו גם ברמה העולמית. החלום שלנו, לפני שנכבוש את מדפי העולם, ש-ONLY יהיה בכל בית בישראל כחלק מהתפריט היומי, הודות לטעם ולערכים הבריאותיים שלו." בפפסיקו אמרו: "זו הייתה בשבילנו זכות לשתף פעולה עם קבוצה של יזמים יוצאי דופן, מרגשים וחדשניים, בשנה השנייה של תוכנית החממה שלנו. החזון שלנו נשאר בדיוק כמו שהשקנו אותו בשנת 2017 - תמיכה בסטארטאפים בתחומי המזון המקדמים תזונה מאוזנת ומוצרים טעימים ברחבי העולם"
אירוע הענקת הפרס לחברת YOFIX.                                                                                                      צילום: יח"צ