גרסה חדשה ומרובת משתתפים למערכת לתמיכה טכנית בשטח באמצעות משקפי מציאות רבודה

מאת יחיאל ינאי

העולם עבר כבר מזמן לסיוע, תמיכה ופתרון בעיות מרחוק. במקום לשלוח טכנאי או תומך למקום התקלה, מקובל היום לקבל תמיכה טלפונית או השתלטות מרוחקת על המחשב. 

ואולם, סיוע מרחוק יכול להיות מסורבל ואף מתסכל. ברגע האמת, לא מן הנמנע לראות את התומך "נאבק" במתקשר כדי לקבל תיאור מדויק של התקלה או המטלה ולהסביר לו כיצד לטפל בה. כך כשמדובר בקו הייצור במפעל, במערכת מורכבת, במכשיר חדש, ואפילו בסידור נכון של מוצרים במשאית או בהרכבת מכונת כביסה בבית הלקוח. 

נסו להיזכר ברגעים המתסכלים בהם אינכם מצליחים לגרום למכשיר לעבוד ולאחר רבע שעה של שיחה עם מוקד השירות, נשלח למקום טכנאי שפותר את התקלה תוך מספר דקות.

באדיבות מטריקס

באחרונה הושקה גרסה חדשה ומרובת משתתפים המאפשרת למספר אנשים במיקומים שונים בארץ ובעולם להשתתף בשיחת ועידה רב-ממדית. הנתמך מציג את התקלה, המערכת או המכשיר הנדרשים בתמיכה, ותוך כדי שיחה עם התומכים הטכניים, כום יכולים לצפות בחיווי ההנחיות על גבי המכשיר תוך שימוש בסמארטפון, בטאבלט או במשקפי מציאות רבודה. התומכים הטכניים מסבירים בקולם על פתרון התקלה ובד בבד מסמנים על גבי המכשיר על איזה כפתור יש ללחוץ או מה צריך לבצע כדי לפתור את התקלה. 

לדברי יריב ענבר, מנהל חדשנות עסקית ב"מטריקס", הגרסה החדשה של Vuforia Chalk  מאפשרת לארגונים בישראל ובעולם להשתמש בטכנולוגיית המציאות הרבודה כדי להגביר את האפקטיביות של אנשי ומרכזי התמיכה ולחסוך קריאות מיותרות של טכנאי השטח או לאפשר לאנשי התמיכה לעבוד מהבית ומכל מקום. הייחוד באפליקציה החדשה הוא בשיתוף מספר אנשים באותה שיחה, שימוש במשקפי מציאות רבודה ועוד.