הקובוט החדש של Universal Robots מרים אובייקטים עד 12.5 ק״ג – ב-25% יותר מקודמו

מאת: יחיאל ינאי 

Universal Robots הכריזה על השקתו בישראל של קובוט "מתוגבר" בקו הרובוטים השיתופיים של החברה - ה- UR10e - המסוגל להרים אובייקטים במשקל של עד 12.5 ק״ג – ב-25% יותר מקודמו. ההשקה פותחת אפשרויות חדשות לשילוב הקובוט ביישומים דוגמת משטוח קרטונים, אריזה והשגחה על מיכון.

"Universal Robots מחויבת להתחדשות המבוססת על פידבקים מלקוחות החברה ועל זיהוי מגמות וצרכים בשוק״, אומר נשיא UR קים פולסן. ״לקוחות הקצה כבר שילבו מיליוני קובוטים שלנו במגוון רחב של משימות על פסי ייצור ובאתרים אחרים ועם הזמן זיהינו הזדמנויות לשימושי קובוטים במשימות שדורשות הרמת משקל גבוה יותר. בתגובה לכך תגברנו את יכולותיו של הקובוט המצליח שלנו לעמידה ביותר עומסים ומאמץ הרמה ופתחנו בפני הלקוחות עוד כיווני שימוש". לדבריו, הקובוט המשודרג אף ערוך לתאימות עם מגוון רחב של מוצרי "חבר-הפעל" שיכולים להתחבר אליו במסגרת תוכנית ה- UR+ של Universal Robots.

רובוט UR10E. באדיבות UR


הקובוט המתוגבר - UR10e - שומר על מידותיו הצנועות של קודמו, על התכנון האינטואיטיבי המהיר, העמידות, האיכות והביצועים המוכרים, עם שינוי אחד: היכולת להתמודד עם תוספת המשקל. כך לדוגמה, הקובוט מסוגל להתגבר בקלות על משימות משטוח של קרטונים כבדים יותר והוא יכול להעמיס ולטפל בחלקי מיכון כבדים יותר. היכולות החדשות מורידות גם משקל מהכתפיים האנושיות ומקל בריאותית על העובדים האנושיים (בארה״ב לבדה, 24% מפציעות במהלך העבודה נגרמות בשל הרמת משאות כבדים). 

״בני אדם לא מתוכננים להרים משאות כבדים, שוב ושוב ושוב", אומר פולסן, "אבל הקובוטים שלנו מתמודדים בקלות עם המשימות הללו. שחרור בני האדם למשימות אחרות מעלה את הפרודוקטיביות, משפר את איכות העבודה ועוזר לבני האדם לחשוב מחדש על כיצד להיות יצירתי בעבודה״.

סרטון הדגמה ליכולות הקובוט: https://youtu.be/VWauZzg4HIQ