מכון מחקר גרמני בודק מערכת הדפסת תלת מימד ישראלית שעשויה להיות מהירה פי אלף מטכנולוגיות הייצור בלייזר הקיימות

מכון המחקר הגרמני Fraunhofer IWS גילה כי הוא בודק מערכת הדפסת תלת מימד שעשויה להיות "פי אלף" מהר יותר מאשר טכנולוגיות ייצור בלייזר מבוססות מראה הנוכחיות.

לדברי נציג המכון  אנדראס ווציג, הטכנולוגיה החדשה "דוחפת את גבולותיה" של הדפסת תלת מימד מתכתית ומשחררת סגסוגות חדשות לשימוש בתחומי הרפואה, הניידות והחלל.

תוכנת Fraunhofer IWS, שפותחה בתחילה על ידי חברת Civan Lasers הישראלית, היא למעשה סוג של הדפסת תלת מימד קוהרנטית בתהליכי לייזר בעלי עוצמה גבוהה, הגישה כוללת פיצול לייזר למגברים ליצירת קרניים קוהרנטיות מרובות, לפני מיזוגם לקרן יחידה חזקה.

כחלק מפרויקט 'ShapeAM', רכיב בתוכנית ה- M-era.Net הרחבה יותר הנתמכת על ידי האיחוד האירופי, Civan Lasers התקינה את מערכת ה-Civan החדשה שלה במתקן דרזדן של Fraunhofer IWS. צוות ShapeAM עובד בשיתוף פעולה עם עמיתיו של מומחה לריתוך פתרונות ריתוך בלייזר , ומטרתו בסופו של דבר לפתח חלקים מודפסים בתלת מימד טיטניום ואלומיניום עם "תכונות חומר משופרות".

באופן ספציפי, החוקרים מתכוונים להשתמש בעיצוב קרניים דינמיות כדי לבטל פגמים ברכיבים ולהתגבר על רבים מהאתגרים הקיימים שמציעים חומרים רגישים לסדקים. בכך, הצוות מאמין כי ניתן יהיה ליצור גם חלקי מתכת בעלי תכונות ספציפיות ליישום, המותאמים לביצוע בחלל החיצון למשל, או שתלים עם תאימות ביולוגית משופרת.

מומחים ב- Fraunhofer IWS ו- Civan לייזרים בודקים עד כמה המערכת החדשה יכולה להדפיס חפצים שונים מסגסוגות שבדרך כלל קשה לעבד.

ב- Fraunhofer IWS מעריכים כי ה- CIVAN יספק "שליטה מהירה ומדויקת יותר" על דינמיקת בריכות התכה במהלך הדפסת תלת מימד. בתחומים אחרים, המכון גם צופה כי המערכת תוכיח את עצמה כמהירה פי שניים מלייזר הסיבים הנוכחי בכל הנוגע לחיתוך בלייזר, תוך ביצוע חתכים ללא כוויות באיכות קצה מעולה.

ב- 14 בספטמבר 2021, Fraunhofer IWS אמור לקיים סמינר מקוון, בו הוא יעמיק יותר בניסויים עם שותפים פוטנציאליים בתעשייה ובמחקר, וכל המעוניינים יוזמנו  לבדוק את הטכנולוגיה. הממצאים יוצגו בסימפוזיון הלייזר ISAM 2021 בדצמבר 2021.

צילום: Fraunhofer IWS