פריצת דרך: בניית בתים בטכנולוגיית רובוטיקה להדפסה תלת מימדית, תוכנה וחומרים מתקדמים

צילום:  ICON

ICON,  חברת ההדפסה התלת-ממדית באוסטין טקסס, חשפה תוכניות לבנות בתים מודפסים בתלת-ממד בשותפות עם חברת הבנייה Lennar וחברת האדריכלות  BIG-Bjarke Ingels Group . הבתים ייבנו בשנה הבאה באמצעות טכנולוגיית רובוטיקה להדפסה תלת מימדית, תוכנה וחומרי בנייה מתקדמים.  

לדברי אריק פדר מחברת Lennar, "תמיד הרחבנו את גבולות החדשנות הטכנולוגית כדי לשמור על בתים איכותיים במחירים נוחים והדפסת תלת מימד היא גישה מעודדת מאוד. "אנו נרגשים לשתף פעולה עם ICON כדי לפתח פתרונות לאתגרים המתעוררים בשנים הקרובות".

באמצעות מדפסת התלת מימד של ICON  חברת  Vulcan כבר בנתה כ-25 בתים בארה"ב והרבה יותר בחו"ל. כמו כן בנתה לצבא ארה"ב צריף מודפס בתלת מימד כדי לשכן חיילים במהלך האימונים. ICON מצאה יישומים לטכנולוגיית הבנייה שלה גם בתחום התעופה והחלל, לאחר שייצרה בשיתוף נאס"א משטח שיגור מודפס בתלת-ממד ו סביבה מדומה של המאדים.

המדפסת החדשה של ICON מהירה פי שניים מקודמתה, ומסוגלת להדפיס מבנים בגודל של עד 3,000 רגל מרובע. היכולות המשופרות של המכונה אפשרו לחברה לטפל ביישומים שאפתניים יותר במהלך החודשים האחרונים, לרבות בניית ארבעה בניינים רב קומות במזרח אוסטין.

הפרויקט הבא של ICON, בניית שכונה של 100 בתים, יחל ב-2022 במטרה לבנות את הקהילה הגדולה ביותר של בתים מודפסים בתלת מימד עד כה. חומרי בנייה מתקדמים יאפשרו לבתים לשרוד במזג אוויר קיצוני. לחלל שבין קירות הבטון הפנימיים והחיצוניים שיוצרו בהדפסת תלת מימד יוזרק קצף מבודד לשיפור איכות החיים של הדיירים.  לאחר ש-ICON תדפיס בתלת-ממד את הקומה הראשונה של בית (בתוך כשבוע), הגימורים יושלם על ידי Lennar באמצעות טכניקות בנייה מסורתיות (מסגרת עץ).

ICON מקווה שהדפסת תלת מימד תאפשר את בניית הבתים החדשים בזול ומהיר יותר ממה שיאפשרו שיטות בנייה קונבנציונליות.  לדברי מייסד ומנכ"ל החברה, ג'ייסון באלארד, "הדפסת תלת מימד לא רק מספקת בתים באיכות גבוהה יותר מהר ובמחיר סביר יותר, אלא שציי מדפסות יכולים לשנות את הדרך שבה קהילות שלמות נבנות לטובה", אמר. "ארה"ב עומדת בפני גירעון של כחמישה מיליון בתים חדשים, אז יש צורך עמוק להגדיל את ההיצע במהירות מבלי להתפשר על איכות, יופי או קיימות, וזו בדיוק החוזק של הטכנולוגיה שלנו".

לדברי מרטין ווקל, שותף בקבוצת BIG-Bjarke Ingels Group, "הארכיטקטורה המודפסת בתלת מימד והגגות הפוטו-וולטאיים הם חידושים המהווים צעדים משמעותיים לקראת הפחתת הפסולת בתהליך הבנייה, כמו גם לקראת הפיכת הבתים שלנו לגמישים יותר, ברי קיימא ובעלי אנרגיה עצמית".

צילום:  ICON