בעקבות עוד גיוס הון: יוגדל צוות הפיתוח הישראלי של חברת Blink Technologies, המפתחת בינה מלאכותית עבור שוק ה-EYE TRACKING

אורן יוגב, מנכ"ל ומייסד משותף של Blink

Blink Technologies, המפתחת בינה מלאכותית עבור שוק ה-EYE TRACKING הודיעה על גיוס 14 מיליון דולר. לפני שלוש שנים גייסה החברה 10 מיליון דולר. לחברה יש מרכז פיתוח בחיפה שמונה כ25 מפתחי בינה מלאכותית ועמיתי מחקר.

Blink מציעה דרכים חדשות לאינטראקציה עם מסכים על ידי שימוש במבט אנושי, מעבר למגע הפיזי המסורתי. מכיוון שטכנולוגיית EYE TRACKING תהווה בסיס סטנדרטי – חיוני לפתח דרך מהירה וטבעית יותר לתקשורת עם מספר הולך וגדל של מכשירים חכמים/תבוניים בתעשיות רבות. "אנו משנים את תחום ה-EYE TRACKING מקצה אל קצה ומציעים פתרונות תוכנה חכמים מבוססי בינה מלאכותית", אומר אורן יוגב, מנכ"ל ומייסד במשותף של Blink. "אנחנו כבר עובדים עם החברות הגדולות בעולם (סמסונג, מיקרוסופט, שמיר אופטיקה, acer ועוד) כדי לפשט ולאפשר חוויות משתמש דיגיטליות במכשירים שונים ובמערכות הפעלה שונות.

"האנושות הולכת לקראת חיבור הדוק יותר לפלטפורמות דיגיטליות מבוססות visual sensing והחברה שלי אחראית להוביל שורה של חוויות משתמש מהפכניות בעולם ההיברידי הידוע כ-Metaverse. המוצרים שלנו כבר היום מחליפים את העכבר, השלט האלחוטי ובהמשך ישולבו בדור הבא של מסך המגע". הוסיף יוגב.

שילוב EYE TRACKING עם טכנולוגיית תלת-ממד מאפשרת ל-Blink לעצב מחדש אף את הדרך בה אנו חווים כלי תצוגה מסורתיים. זאת על ידי מתן אפשרות לייצר סביבת תלת-ממד ללא צורך במשקפיים מיוחדים או בתצוגה המותקנת על הראש (HMD). "הטכנולוגיה הזאת תהיה חלק מחי היומיום שלנו", מסביר מייסד שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של  Blink, גלעד דרוזדוב. "בעתיד הנרקם לנגד עינינו, הצגים יהיו מותאמים למשתמש ויבינו את כוונותיו במגוון גדול של אינטראקציות בחיינו".

"המכוניות, חדרי הניתוח, המכשירים הניידים ומערכות מציאות רבודה יעשו כולם שימוש בהבנה הפיסיולוגית של העין ויוכלו להגיב בעזרת מערכות ההפעלה שיעברו שדרוג לתוכן באינטראקציה מונחית מבט", הוסיף דרוזדוב.

כיום מסייעת Blink ללקוחות גדולים בשורה ארוכה של תחומים, ובהם מסכי תלת ממד, אופטומטריה, שלטי פרסום והכוונה, חינוך תוך שימוש בכלי תצוגה תלת-ממדיים, עזרה בנגישות לבעלי מוגבלות פיזית ועסקים המשתמשים בעמדות מבוססות טכנולוגיה ללא מגע ויישומים מקוונים. "יישומים אלו משתמשים בטכנולוגיה זו כדי לאפשר ללקוחותיהן בחירה באמצעות מבט, שתייתר את הצורך במגע פיזי בסביבה המורכבת שיצרה מגפת הקורונה".

Blink היא חברת הסטארט-אפ הראשונה שפיתחה טכנולוגיית ניטור עיניים יציבה ולא פולשנית, שאינה דורשת חומרה שעוצבה במיוחד עבורה. הטכנולוגיה יכולה להשתמש במצלמה המובנית שכבר קיימת במכשיר.

ההון שגיסה Blink  ישמש לפיתוח מוצרים ולהעסקת עובדים נוספים. החברה מתכננת להכפיל את מצבת כוח האדם שלה ל-60 איש והחלה בגיוס מסיבי של כישרונות אל צוותי המכירות שלה בארצות הברית ובאסיה, וצוותי הפיתוח הישראליים בחיפה.