acubez הישראלית פיתחה פלטפורמת אוטומציה מודולרית חדשנית, המספקת פתרון אוטומציה קומפקטי וגמיש למגוון מכונות ויישומים תעשייתיים

חברת acubez הישראלית, העוסקת בתחום ייצור אוטומציה ואחת השחקניות המובילות בזירה בתחום האוטומציה המודולרית, פיתחה, תוך חיבור לטכנולוגיית הקובוטים של חברת Universal Robots, פתרון אוטומציה קומפקטי וגמיש למגוון רחב של מכונות ויישומים תעשייתיים המייעל משמעותית את הזמנת המכונות. מנכ”ל acubez יהושע אולמר אומר כי מדובר בפלטפורמת אוטומציה מודולרית חדשנית, המספקת פתרון אוטומציה קומפקטי וגמיש למגוון רחב של מכונות ויישומים תעשייתיים, מה שהוא מכנה טכנולוגיה של ׳יצרנים עבור יצרנים׳, המאפשרת ליצרן להיכנס לעולם האוטומציה, שבו ניתן “לגדול תוך כדי”, ולהתאים את פתרון האוטומציה לצרכי הייצור המשתנים של החברה ללא הרף, והכל תחת קורת גג אחת.

במפעלים רבים כיום בישראל עובדים עומדים ליד פס הייצור ומכניסים חלקים שונים לטובת עיבוד שבבי, ריתוך, הדפסה ושאר פעילויות דומות – מה שמכונה בשפה המקצועית: ״הזנת מכונה״. עד היום, ובמיוחד כשמדובר בסדרות קטנות של ייצור, לא היה שווה להיכנס לתחום האוטומציה – וכך נתנו לאנשים לבצע את העבודה. עם כניסתם המהירה של הקובוטים לתחום והעובדה שביותר ויותר פסי ייצור בעולם ובישראל, רואים יותר ויותר קובוטים בפעולה, גם התחום משתנה.

המערכת החדשה היא פלטפורמת אוטומציה מודולרית שמאפשרת ללקוח להרכיב את התצורה הנדרשת עבורו מתוך מגוון של מודולים סטנדרטיים כפונקציה של ביצועים, מקום פנוי ברצפת הייצור, תקציב ועוד. הפלטפורמה עושה שימוש בזרועות של UR לטיפול במשימות החזרתיות – מה שמשחרר את העובדים למשימות חשובות יותר.

לדברי חיים זכרמן, מנהל אוטומציה ורובוטיקה בחברת סו-פאד (המייצגת בישראל גם את חברת UR) - באוטומציה מודולרית ובשימוש במודולים סטנדרטיים, משתמשי הקצה נהנים מכל העולמות. ״מצד אחד, היכולת להתאים מערכת אוטומציה בדיוק לדרישות ׳ביום הראשון׳ ומצד שני, איכות מוצר של מערכת סדרתית, כיוון שהמערכת מורכבת ממגוון גדול של מודולים סטנדרטיים אמינים ומוכחים. בנוסף לכל זאת, הלקוח שומר לעצמו את האפשרות לשינוי והתאמת המערכת לצרכים שונים בהמשך בעלויות ובזמני הטמעה קצרים ביותר.

“אנו מבינים את האתגרים של השבתת מכונות, שטח רצפה מוגבל, חוסר בכוח אדם, חוסר עקביות באיכות הייצור והסיכון להשקיע בפתרון אוטומציה שמתיישן במהירות בעולם המשתנה של היום", אומר  אולמר, ״המערכת שלנו פותרת את ׳נקודות הכאב׳ האלה, ומאפשרת ליצרנים להגדיר בקלות את פתרונות האוטומציה שלהם לסוגי עבודות שונות ויכולות משתנות. פלטפורמת acubez מציעה יכולות מודולריות PLUG&PLAY עם אפס תכנות באמצעות ה-acubez touch ממשק מגע אינטואיטיבי, להגדרה ותפעול קלים, מה שמאפשר ליצרנים להגדיר את פתרון האוטומציה שלהם היום, ולהגדיל, לשנות או להתאים את המערכת למשימות משתנות עם אלמנטים מודולריים נוספים מחר".

לדברי זכרמן, "הפתרון מתאים לכל תעשייה הדורשת אצוות קטנות, כולל תרופות, טקסטיל, הדפסה ואריזה. ״עבור תעשיות כמו מזון ומשקאות, שבהן מתכונים ומרכיבים משתנים לעתים קרובות אך הומוגניות ואיכות קצה הם חיוניים, גישה מודולרית יכולה לאפשר ליצרנים להוסיף, להסיר או לשנות מתכונים מתוך ספריית פונקציות, כמעט ללא הפרעה לייצור. בשטח המהפיכה בעיצומה. ב- 2021 הותקנו בישראל תחנות הזנת מכונה קובוטיות רבות ופינו את העובדים לביצוע משימות אחרות. העובדה כי הפתרונות של UR ושל acubez  כל כך גמישים תפעולית מאפשרת ללקוחות לתת מענה אמיתי לעולם של אוטומציה לסדרות קצרות, או בז’רגון הישראלי הרווח High Mix Low Volume Solution״.

מנכ”ל acubez יהושע אולמר