מולטיפק ו-Kent Engineering התקינו מערכת להדפסת טמפון אוטומטית בחברת אלכם מדיקל

מולטיפק, בבעלות ובהנהלת משפחת נוימן  

חברת מולטיפק וחברת Kent Engineering התקינו מערכת להדפסת טמפון אוטומטית בחברת אלכם מדיקל. המערכת יודעת להזין חמישה מוצרים שונים ממזינים ויברציוניים או לינאריים בעזרת רובוט SCARA מתקדם לשולחן מסתובב, ומשם להדפסה, ייבוש ופריקה אוטומטיים להמשך ייצור.

מיקומה המצוין של KENT באספקה של מערכים אוטומטיים נובע מניסיונה בבניה של מכונות ומערכי הדפסה אוטומטים. ניסיון זה הוביל את KENT לפתח רובוטים חופשיים ורובוטי SCARA המותאמים לצורכי דפוס הטמפון.

לרובוטים אלה יתרון בהתאמה והנחה של מוצרים. לכן אלה אידיאלים לשימוש במערכים אוטומטיים של מכונות טמפון. רובוט SCARA  אינו חדש אבל אין הוא נפוץ. הסיבה לכך - מחירו הגבוה (החזר השקעה בתוך 3-4 שנים). סיבה נוספת הינה הקושי בתכנות הרובוט. במולטיפק מאמינים שבעתיד הקרוב רובוטי SCARA  יוזלו ובשילוב מערכת ההדפסה הירוקה של KENT יהוו הפתרון לאוטומציה בדפוס טמפון.

דוגמה למערכת אוטומציה שכזו היא שילוב של רובוט SCARA עם מצלמת   CCD  ומסוע. המצלמה מאתרת את החלק על גבי המסוע, מזינה את המיקום לרובוט וזה מרים ומניח את החלק בכיוון הנכון. סידור זה נפוץ בחלקים קטנים כגון מכוניות צעצוע, טלפונים ניידים, כפתורי כיוון ומסגרות משקפיים.

מולטיפק היא חברה משפחתית שהוקמה בשנת 1988 ומאז היא פעילה  בתעשיית הפלסטיק בישראל. בשנים האחרונות שינתה החברה את מיקודה ועברה מחברה המספקת מכונות הזרקה של TOYO לחברה המספקת פתרונות אוטומציה, מיכון וחומרים לתעשיית הפלסטיק והדפוס. מגפת הקורונה האיצה את התהליך.

את ניהול מחלקת האוטומציה בחברה לקח על עצמו יובל נוימן, הבן הצעיר במשפחה, שהצטרף לאחרונה לעסק המשפחתי. ליובל, הנדסאי מכונות בהשכלתו, ניסיון הנדסי בפיתוח כלים חקלאיים המשלבים אוטומציה בחברת חוחובה. “מאז ומתמיד נמשכתי לתחום הטכני. אהבתי לבנות, לייצר ולתקן ואת התשוקה הזו והיצירתיות אני מביא איתי למולטיפק".

לדבריו, מעבר לאוטומציה מצריך השקעה מצד המפעל אך התמורה גדולה -ייעול מערך הייצור, שיפור התפוקה, צמצום כוח האדם והגברת בטחון העובדים. “לדעתי מפעלים בתקופה כזו של קורונה, מבינים את הצורך בהפחתת כוח אדם והגברת הבטיחות”, מסביר יובל נוימן. “היינו מגיעים לשם בכל מקרה הקורונה זירזה קצת את לוחות הזמנים" .

ומה בעתיד? “אנחנו פועלים במספר פרויקטים הכוללים שינוע חלקים אוטומטי ממחלקת ההזרקה למכונת ההרכבה בשיתוף. CTS GmbH  נכנסנו אל עולם הבקרה, המוח מאחורי האוטומציה. אנחנו מקיימים שיתופי פעולה עם חברות של מיכון מורכב להרכבות ומערכים אוטומטיים ובטוחים כי העולם נע לכיוון אוטומציה מלאה של מפעלים”.

מערכת אוטומטית לדפוס טמפון