6K  ו- Albemarle יפתחו ביחד חומרים חדשים לייצור סוללת ליתיום שתצמצם את פליטת ה- CO2 וצריכת המים 90%, ותבטל את ייצור מי שפכים

מערכת פלזמה UniMelt. צילום:   6

חברת 6K, המפתחת חומרי הדפסה תלת מימדית, חתמה על הסכם פיתוח משותף עם חברת הכימיקלים העולמית Albemarle Corporation לייצור חומרי סוללת ליתיום-יון חדשים. המאמץ המשותף יתאפשר על ידי טכנולוגיית UniMelt  המוגנת בפטנט של 6K (פלטפורמת ייצור חומרים בת קיימא המשמשת ליצירת אבקות בדרגה תעשייתית).

Albemarle מפתחת חומרי ליתיום מתקדמים כדי לאפשר רמות פורצות דרך של ביצועי סוללת ליתיום-יון. טכנולוגיית UniMelt  פותחת מסלולי תגובה חדשים לחדשנות בחומרי ליתיום.  

מערכת UniMelt של 6K  פועלת על תהליך שנועד להמיר כרסומים, חרטות וחומרי פסולת ממוחזרים אחרים לחומרי הדפסה תלת מימדיים שמישים. התהליך מסוגל לייצר בנפח גבוה מגוון רחב של אבקות תעשייתיות,  כולל סגסוגות ברזל, סגסוגות על בסיס קובלט, ואפילו קרמיקה בטמפרטורה גבוהה.

החברה כבר שינתה את טכנולוגיית UniMelt שלה לפיתוח חומרי סוללות ליתיום-יון עוד באפריל 2021, כשהקימה מרכז מצוינות חדש עבור חטיבת האנרגיה שלה במסצ'וסטס, ארה"ב. המתקן מתמקד מאז בפיתוח של חומרי סוללה ברי קיימא חדשים.

השימוש ב- UniMeltצפוי גם להוביל שורה שלמה של יתרונות קיימות, בניגוד לפלטפורמות אחרות לייצור סוללות קונבנציונליות. לדוגמה, 6K  קובעת שאם מפעל ייצור קתודיות מסורתי של סוללות 16GWh  יוחלף במתקן ייצור שווה ערך של UniMelt הוא יוכל לצמצם את פליטת ה CO2 -עד 70%. גם צריכת המים יכולה להצטמצם עד 90%, וייצור מי שפכים יבוטל כליל, כל זאת תוך צורך ב-50% פחות שטחי מפעל.

אם הכל ילך כשורה, להסכם הפיתוח המשותף עשויות להיות השלכות גדולות על מגזרים כמו כלי רכב חשמליים, אחסון רשת ומוצרי צריכה. באופן ספציפי, התקנים ומערכות המסתמכים על התקני אחסון אנרגיה יכולים מאוד להתחיל ליהנות מחיי מחזור משופרים, בטיחות רבה יותר, גורמי צורה קומפקטיים יותר ויכולת אחסון גדולה יותר.

לצד הסכם הפיתוח המשותף, Albemarle ביצעה גם השקעת הון בחברת 6K באמצעות Volta Energy Technologies המתמקדת בתחום אחסון האנרגיה. "ההתקשרות של Albemarle עם 6K  היא דוגמה נוספת למחויבותה של Albemarle לשמור על מובילותה הטכנולוגית בליתיום", אמר ד"ר ג'ף צ'מברליין, מנכ"ל Volta Energy Technologies שמביע הערכה רבה ל-6K  על שהיא ממשיכה בפיתוח טכנולוגיית הייצור פורצת הדרך שלה."

גם ד"ר מנכ"ל K6 אהרון בנט מביע שמחה על שיתף פעולה עם מובילה עולמית בטכנולוגיית וייצור ליתיום. "הסכם עם Albemarle מדגיש את המחויבות של שני הארגונים להניע שיפורי ביצועי חומרי הסוללה תוך הצגת שיטות ייצור ברות קיימא יותר".

מרכז המצוינות של 6. צילום:   6