שיא במכירת רובוטים שיתופיים בשל המחסור העולמי בכוח אדם והמודעות ההולכת וגדלה בתרומת האוטומציה לתפוקה

באדיבות   UNIVERSAL ROBOTS 

שיא הכנסות חדש -311 מיליון דולר לשנת הכספים 2021 – עלייה של 41% בהשוואה לשנת 2020 ועלייה של 23% משנת הטרום-קורונה של 2019.  כך דיווחה חברתUniversal Robots, ממייסדות ומובילות תחום הקובוטים (רובוטים שיתופיים) בעולם.

לדברי קים פוולסן, נשיא UR, "לחברה כמו שלנו, שמייצרת חומרה מאוד מתוחכמת ובסטנדרטים גבוהים, גידול כמו שהפגנו בשנה החולפת מצריך מחויבות אדירה מצד כל המעורבים. צוות הייצור שלנו שממוקם בדנמרק, שבר שיאים במספר הקובוטים שירדו מפסי הייצור, כשבמהלך שבוע אחד ברבעון הרביעי ייצר מעל 400 קובוטים חדשים. מומחי שרשרת האספקה שלנו עבדו קשה כדי לשמור על כך שהעסק ימשיך לרוץ חלק ובקצב מהיר, למרות האתגרים הגדולים באספקה הגלובלית".

לדברי פוולסן, הצמיחה של UR "מונעת על ידי כמה מגמות ארוכות טווח - המחסור העולמי בכUח אדם והמודעות ההולכת וגדלה בתרומה האפשרית של אוטומציה לתפוקה. מעבר לכך שהגענו השנה ללקוחות חדשים רבים, אנו גם רואים לקוחות קיימים בעולם הייצור שמרחיבים משמעותית את ההצטיידות בקובוטים לאחר שראו את ההשפעה של הטכנולוגיה החדשה על העסקים שלהם.

להערכת Universal Robots, מגמת הגידול המשמעותית תHמשך גם בשנת 2022. ״יש דרישה גבוהה לקובוטים והיא רק תגדל. אנו עובדים כיום על מעל לאלף חברות עצמאיות ושותפים עסקיים, בינהם יצרני ומפתחי אפליקציות ורכיבים, אינטגרטורים ומפיצים שכולם לוקחים חלק בפיתוח החדשנות שלנו״.

Universal Robots נוסדה בשנת 2005 ומאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, מכרה החברה מעל 50 אלף קובוטים בכל רחבי העולם. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות, כולל ישראל.  

קים פוולסן, נשיא UR