הושקה תוכנת זיהוי פגמים מבוססת בינה מלאכותית לשימוש עם מדפסות תלת מימד

זיהוי פגמים מבוסס בינה מלאכותית.  צילום: Printpal 

Printpal, חברת למידת מכונה משיקגו, הודיעה על השקת תוכנת זיהוי פגמים מבוססת בינה מלאכותית לשימוש עם מדפסות תלת מימד.

 תוכנת PrintWatch משתמשת במצלמה המכוונת לאזור הבנייה של המדפסת. תוך מינוף למידת מכונה, התוכנה עוקבת אחר עבודות הדפסה בתלת מימד וקובעת בדיוק מתי מתחיל להיווצר פגם בזמן אמת. PrintWatch מסוגל לעקוב אחר פגמים במהלך תהליך ההדפסה בתלת מימד, ולנקוט בפעולה תגובתית במידת הצורך. 

לפי Printpal, היצע התוכנה החדש שלה מסוגל לבטל עבודות הדפסה, לכבות את החום של מדפסת תלת מימד ולשלוח התראות סטטוס למשתמשים. בעיקרו של דבר, התוכנה נועדה למנוע ממדפסות לשאת הדפסה פגומה במשך שעות, לחסוך זמן וחוטים תוך הפחתת הסיכון לנזק לחומרה או לשריפה. 

תוכנת PrintWatch ניחנה ביכולות הראייה הממוחשבת שלה. על ידי הפעלת הזנת הווידאו בזמן אמת באמצעות מודל למידת מכונה קניינית, התוכנה יכולה לבחור פגמים דמויי ספגטי בגדלים שונים, צורות, צבעים, חומרים, תאורה והגדרות שונות. Printpal הכשירה את מודל הזיהוי שלה באמצעות נתונים נרחבים בעולם האמיתי בהגדרות דינמיות, כלומר התוכנה תהיה תואמת לכל מדפסת תלת מימד FFF.

 ברגע שמתגלה פגם, התוכנה עוקבת אחריו כדי לראות אם הוא באמת מחמיר, ורק אז היא מתערבת. גישת מעקב זו היא שמונעת תוצאות חיוביות שגויות, כלומר אין לבטל הדפסות מוצלחות בטעות. 

בנוסף לאיתור פגמים, PrintWatch כולל גם מערכת לזיהוי אנומליות שפועלת תמיד ברקע. מערכת זו נועדה לזהות חריגות אחרות שעלולות להתרחש במדפסת תלת מימד, כגון בעיה ביישור של ציר. ניתן להשתמש במערכת זיהוי אנומליות כדי להבין את הבעיות העדינות יותר במכונה, מה שמאפשר למשתמשים לתכנן כל תחזוקה נדרשת. 

מכיוון ש-PrintWatch מפעילה את כל המודלים הכבדים של למידה חישובית בענן, המשתמשים לא יצטרכו מחשב בעל מפרט גבוה כדי לעשות שימוש בתוכנה. 

Printpal מפתחת כעת גרסה מקומית של התוכנה לשימוש במכונות ללא חיבור לאינטרנט. גרסה לא מקוונת זו תהיה המתאימה ביותר לפעולות הדפסה תעשייתיות שבהן יש חשיבות לאבטחת הרשת. 

החברה גם עובדת על מספר מערכות אחרות מבוססות בינה מלאכותית לשימוש עם מדפסות תלת מימד. 

קהילת הדפסת התלת מימד הניבה בעבר מספר טכניקות זיהוי פגמים מבוססות ראייה ממוחשבת. למשל, Spaghetti Detective, תוכנה מבוססת בינה מלאכותית המשתמשת במצלמת האינטרנט של מדפסת או מחשב ביתי כדי לזהות מתי עבודת הדפסה השתבשה. בדומה ל-PrintWatch, ברגע שהתוכנה רואה את האקסטרוזיה של 'ספגטי', היא קוטעת את התהליך ומתריעה למשתמש באמצעות דואר אלקטרוני או הודעת טקסט. 

במקומות אחרים, החוקרים ד"ר ג'ושוע פירס ואליאקסיי פטסיוק פיתחו גם אלגוריתם תוכנה מבוסס-ראייה ממוחשבת המסוגלת לזהות ולתקן כשלים בהדפסה. שוב, היצע הקוד הפתוח ממנף רק מצלמה בודדת המכוונת ללוחית הבנייה, ועוקבת אחר שגיאות הדפסה המופיעות בחלק החיצוני או הפנימי של החלק על בסיס שכבה אחר שכבה.