פורום תעשייה 4.0 פועל לקידום המעבר לייצור מתקדם תוך שיתוף התעשיינים בידע רלוונטי עדכני  - בכנסים, מפגשים,  סיורים במפעלים וקו מומחים

באדיבות DYNABOOK

פורום תעשייה 4.0, שהוקם בשנת 2017, הציב לעצמו כמה יעדים: להעלות בקרב התעשיינים את המודעות לחשיבות המעבר לייצור מתקדם, החל מ"נשארים בקיים ועוברים לייצור מתקדם", ובמעבר הדרגתי, צעד אחר צעד, עד ל"מפעל חכם". הפורום פועל ליצירת קהילה תומכת לשיתוף התעשיינים בידע רלוונטי עדכני, כל זאת מתוך הבנה שמפעל שלא יבצע את השינוי לא יצליח להתחרות בשוק העולמי והארצי ולשרוד לאורך זמן.

תוכנית העבודה השנתית של הפורום כוללת השתלמות מקצועית בסדרת מפגשים חודשיים במכללת אפקה, כנסים, ועידות, סיורים לימודיים במפעלים שכבר עשו את השינוי ועברו לייצור מתקדם, ביקורים במפעלים ובתערוכות בחו"ל, התייעצות שוטפת עם מומחים מובילים בתחום הייצור מתקדם.

תוכנית העבודה לשנת 2022 עוסקת בין היתר בנושאים הבאים: תכנון הייצור, ניהול רצפת ייצור, שילוב Iiot ברצפת הייצור, חדשנות באוטומציה ובקרה, למידת מכונה, אחזקה חכמה, חקר ביצועים ושיפור תהליכים, מציאות רבודה, וגם ערוצי מימון וסיוע.

ב-9 במרץ יקיים פורום תעשייה 4.0 את אירוע הדגל של פעילותו - ועידה ששמה מעיד על מהותה - "מניסיונם של אחרים - עוברים למפעל חכם ולייצור מתקדם להגדלת פריון מהעבודה".

"התקפות סייבר ממשיכות להטריד ארגונים ברחבי העולם. במחקר שבוצע על ידי IDC נמצא כי 87% מהארגונים שנפגעו מכופרות בשנה האחרונה נאלצו לשלם כופר כדי לשחזר או לשחרר את המידע שלהם. כדי להתגונן מפני התקפות, חברות צריכות ליישם פתרונות חדשניים בעלי שרידות גבוהה ומקיפה. ה-InfiniSafe של Infinidat מכיל מרכיבים חשובים לביסוס השרידות, כולל צילומי בזק בלתי ניתנים לשינוי, Air Gapping, רשת מבודדת לניתוח אירועים ויכולות התאוששות כמעט מידית", אמר פיל גודווין, סגן נשיא למחקר ב-IDC.