באדיבות Harman

חברת האוטומוטיב HARMAN, המתכננת ומייצרת טכנולוגיות מקושרות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, רכשה את חברת Apostera הגרמנית, המתמחה בפתרונות תוכנה של מציאות רבודה (AR) ומציאות מעורבת (MR). הרכישה תאפשר ל- HARMAN להרחיב את היצע הפתרונות של החברה לתעשיית האוטומוטיב ולמצבה בחזית הספקיות של טכנולוגיות להעשרת חוויית הנהגים והנוסעים.

כספקית-משנה מובילה ליצרניות רכב גלובליות, HARMAN היא היחידה כיום שיכולה לספק פתרון מוכח לשילוב יכולות מתקדמות – הכוללות תא נהג דיגיטלי, יחידות טלמטריה 5G, מותגי אודיו לרכב, פתרונות ענן ותוכנה, לצד מערכות מתקדמות תומכות-נהיגה (ADAS). ״על ידי שילוב ׳שקוף׳ למשתמש של AR בסביבת תא הנהג, פתרון המציאות המעורבת של Apostera תואם לחזון שלנו  הפיכת כל אמצעי תצוגה בתוך המכונית לחווייה מעשירה״, אומר כריסטיאן סובוטקה, נשיא חטיבת האוטומוטיב של HARMAN.

לדברי מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל, הפתרונות של Apostera משלבים מציאות רבודה, למידת מכונה, ראיית מחשב ושילוב חיישנים בפלטפורמה חומרה אגנוסטית אחת. ״השילוב של פתרונות התוכנה החדשים עם קו מוצרי תא הנהג הדיגיטלי שלנו יסייע לגשר על הפער בין העולמות החומריים והדיגיטליים״.  

לדברי גבע, ״מכוניות נועדו לא רק לנהיגה. הן חלק אינטגרלי מהחיים שלנו ואנו מעבירים בהן  לא מעט זמן. כמובילת שוק יש לנו יכולת לשלב מגוון טכנולוגיות רכב, כולל תא הנהג הדיגיטלי, יחידות טלמטריה, אודיו, פתרונות תוכנה מבוססי-ענן ו-ADAS עם הבנה עמוקה של מגמות בשוק הרכב וצרכים של הנהג והנוסעים".

הבידול של HARMAN ממתחרותיה טמון בהבנת רצון הצרכנים וההעדפות שלהם כשהם בתוך מכוניותיהם. ״היצרנים יהנו מהפרסונליזציה ומהסינרגיה הטכנולוגית בעוד הנהגים ייהנו מחוויית נהיגה מקושרת בהתאם לצרכיהם״, מדגישה גבע.

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ובהם מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שירותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל.

החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם. בשנת 2017 נרכשה על ידי חברת סמסונג אלקטרוניקס תמורת 8 מיליארד דולר.

מיכל גבע. צילום סמדר כפרי