11 רובוטים שיתופיים של UR גוייסו  להרכבת הגג, בדיקת אטימת דלתות והרכבת מגיני בוץ במכוניות פיאט 500 חשמליות

קובוט של UR  מרכיב מכונית פיאט.  צילום: UR

הפועלים על פס הייצור שמרכיבים את הפיאט 500 החשמלית החדשה במפעלי החברה בהולנד כבר התרגלו ל"חברים" החדשים שלהם - 11 קובוטים (רובוטים שיתופיים) של חברת Universal Robots. לאחר שהמפעל נדרש לאמץ טכנולוגיות אוטומציה חדשות כדי לענות על סטנדרטי איכות ה"פועלים" החדשים מסייעים בהליכי ההרכבה ובדיקות האיכות.

הקובוטים בפס הייצור של הפיאט 500 שולבו במספר משימות - בדיקת אטימת דלתות המכוניות בפני רטיבות, הרכבת הגג ה"רך" וגם הרכבת אביזרים חיצוניים כדוגמת מגני בוץ.

״כדי לרכך את כניסת הקובוטים לעבודה, בשלב הראשון הכנסנו אותם לחדר האוכל של העובדים. הם תוכנתו להגיש לעובדים כוסות מים בזמן הפסקות הצהריים והתקבלו מאוד יפה״, אומר לואיג׳י בארביירי, מנהל האתר. ״כך העובדים הבינו כמה הרובוטים בטוחים ועל הדרך הצליחו להתגבר על עוד כמה דעות קדומות. מייד אחר כך עברנו לתכנות המלא על הפס החם״. 

״אוטומציה של עבודות הרכבה באמצעות אוטומציה ׳שיתופית׳ מבטיחה סביבה טובה יותר עבור עובדים קיימים, אנושיים״, אומר חיים זכרמן, מנהל תחום אוטומציה ורובוטיקה בחברת S-PAD, נציגת Universal Robots בישראל. ״את בני האדם ניתן לשחרר מביצוע משימות לא-ארגונומיות החוזרות ונשנות שגורמות לפגיעות פיזיות, כמו גם למתח נפשי מצטבר, ולהפנות אותם למגוון משימות בעלות ערך מוסף רב יותר, בו יש יתרון ליד ולמוח האנושי״.