5 מיליון שקל - תקציב המענקים השנתי לחברות ייצור שיגישו תוכניות מחקר ופיתוח לקידום חדשנות ותוכניות למו"פ דואלי צבאי, ביטחוני ומסחרי

באדיבות UR

רשות החדשנות, בשיתוף המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון ("מפא"ת"), מזמינים מפעלי ייצור הפועלים בענפי כלי הטיס, כלי תחבורה, מערכות אלקטרוניות, מערכות אופטיות, מערכות לייזר ועוד להגיש בקשות לקבלת סיוע לתכניות מו"פ וחדשנות טכנולוגית. זאת, במסגרת מסלול הטבה מספר 2 – תמיכה בחדשנות טכנולוגית של התעשייה בשיתוף עם גורמי ממשל - מסלול לתמיכה משותפת עם משרד הביטחון. 

הקול הקורא מיועד לחברות תעשיית הייצור הפועלות בענפים ביטחוניים, ומעוניינות לבצע תכניות מו"פ דואלי, שנותנות מענה לפער מבצעי-ביטחוני וכן בעלות פוטנציאל ממשי בשוק האזרחי (לרבות ביטחון פנים). 

בקול קורא זה ניתן להגיש בקשה משותפת על ידי חברת ייצור, או שיתוף פעולה בין שתי חברות ייצור או שיתוף פעולה בין חברת ייצור ויזם. 

גובה המענק: תמיכה כספית בשיעור של 30%-50% מהוצאות המו"פ המאושרות. תוספת של 10% לתיקי מו"פ המבוצעים באזור פיתוח א';  תוספת של 10% אם לפחות 20% מתקציבו המאושר של התיק יבוצע במוסד מוכר להשכלה גבוהה או במוסד מחקר ישראלי.

סך תקציב התמיכה לכלל בקשות המענק המוגשות בתת מסלול מו"פ דואלי בתעשיית ייצור - עד 5 מיליון שקל לשנה קלנדרית לכלל השותפים. במקרה של שיתוף פעולה בין חברת ייצור ויזם - תקרת התקציב ליזם תהא עד 500 אלף שקל. 

הנושאים הכלולים בקול קורא זה הינם, בין היתר: פיתוח מוצרים חדשניים, ובהם פיתוח מערכות אופטיות מתקדמות, פיתוח רחפנים, כלי טייס וחלל המיועדים לשוק הביטחוני והאזרחי, פיתוח רכיבים ותתי-מערכות המיועדים לשוק הצבאי והאזרחי, ועוד; פיתוח תהליכים או מוצרים מבוססי לייזר בתעשיית הייצור, לדוגמה: פיתוח לייזר לשימושים רפואיים או ביטחון אזרחי, פיתוח תהליכי ייצור מתקדמים במפעלים בשימוש בלייזר ועוד; שימוש בחומרים חדשניים או תהליכים חדשניים לשיפור תכונות מוצר קיים, ובהם פיתוח תהליכי ייצור חדשניים בהדפסה דיגיטלית, שימוש בחומרים מרוכבים בעלי תכונות משופרות, יישום טכנולוגיה בשימוש בטחוני לטובת מוצר אזרחי ועוד; פיתוח יכולות טכנולוגיות חדשות למפעל הייצור, ובהן: פיתוח טכנולוגי של אוטומציה בקו הייצור, או פיתוח פתרונות טכנולוגיים לשדרוג ושיפור פריון מכונות. 

תנאי סף 

חברת ייצור היא חברה תעשייתית ישראלית שמרבית הכנסתה נבעה מייצור תעשייתי של מוצרים בענפי הטכנולוגיה המסורתית (מזון, משקאות, טקסטיל, עור, עץ, נייר) או בענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית (מוצרי נפט, גומי, פלסטיק, מתכת, חומרי בניין), או בענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית (כימיה, נשק ותחמושת, ציוד חשמלי, ייצור מכונות) או בענפי הטכנולוגיה העילית (ייצור תרופות, מחשבים, מכשור אלקטרוני ורפואי, וייצור כלי טייס).

קריטריונים להערכת בקשה 

רמת החדשנות הטכנולוגית/התהליכית ומידת הייחודיות של התכנית ותוצריה; רמת האתגרים הטכנולוגיים במימוש התוכנית; יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הטכנולוגיות והניהוליות להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי; פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית, ויכולתה של החברה לפעול בשוק האזרחי במקביל לשוק הביטחוני; התשואה העודפת הצפויה למשק, היקף הייצור המתוכנן במדינת ישראל ושיעור הערך המוסף בישראל.

ניתן להגיש בקשות עד לתאריך ‏28.07.2022 ותשובות יימסרו באוקטובר. 2022.

לשאלות ניתן ליצור קשר עם מערך הלקוחות בדוא"ל: contactus@innovationisrael.org.il או בטלפון 03-7157900.