Ulendo משיקה טכנולוגיית תוכנה המסוגלת להכפיל את מהירויות ההדפסה בתלת מימד

צילום: באדיבות Optomec

Ulendo, חברה שמקורה באוניברסיטת מישיגן ומתמחה בתוכנת הדפסת תלת מימד, השיקה את כלי התוכנה Ulendo FBS. התוכנית נועדה לאפשר למשתמשים להכפיל פי שניים את מהירות ההדפסה מבלי לפגוע באיכות החלקים. התוכנה תואמת לכל מדפסת תלת מימד הממנפת ראש הדפסה מכני נע. מדפסות המריצות Ulendo FBS יכולות להגדיל בבטחה את מהירויות ההדפסה שלהן מבלי לדאוג להרוס את איכות שטח החלקים.

הדפסת תלת מימד מבוססת אקסטרוזיה עברה כברת דרך מאז הימים הראשונים, אך רבות מהמערכות השולחניות של היום עדיין צריכות לפעול במהירויות הדפסה איטיות יחסית בגלל הרעידות שנוצרות על ידי הרכיבים הנעים. אם מכונה מדפיסה מהר מדי, המשתמשים מסתכנים ביצירת פגמים בחלקים. 

"אם רוצים להפחית את הרטט בחפץ נע, ברוב הפעמים אפשר לעשות זאת על ידי האטה, אבל מכיוון שהדפסת תלת מימד כבר איטית מאוד, הפתרון הזה יוצר בעיה נוספת", אומר הפרופסור להנדסת מכונות ומייסד Ulendo צ'ינדום אוקווידירה, "הפתרון שלנו מאפשר לך להדפיס מהר מבלי לוותר על האיכות." 

Ulendo FBS, שנבנה כדי לטפל בבעיית מהירות ההדפסה, מבוססת על אלגוריתם פיצוי רעידות הפועל כדי למתן את ההשפעות של רעידות טורדניות של מערכת. למעשה, כלי התוכנה חוזה מתי מדפסת תלת מימד עומדת לחוות רטט ומתאים באופן דינמי את מסלול ראש ההדפסה כדי למנוע זאת. FBS (Filtered B Splines), זה שמה של הפונקציה המתמטית שבה משתמשת התוכנה ליצירת פקודות פיצוי הרטט. 

אוקווידירה קיבל לראשונה את הרעיון לתוכנת פיצוי רעידות כאשר עבד במגזר הייצור הרגיל. הוא נתקל במכונות כרסום שרוטטות ללא הרף ולא הצליח להרגיע את הרעידות. הוא החל לתכנן תוכנה מיוחדת למלחמה ברטט של מכונות. בשנת 2017, אחד הסטודנטים לתואר שני במעבדה שלו הצליח ליישם את התוכנה שלו על מערכת הדפסה תלת מימדית. 

אוקווידירה הקים את Ulendo כדי למסחר את הטכנולוגיה שלו ואף קיבל בשנה שעברה מענק מו"פ של 250,000 דולר מהקרן הלאומית למדע (America's Seed Fund Program). 

צוות Ulendo עובד כעת על פיתוח אלגוריתם FBS כדי להיות תואם למגוון רחב יותר של מכונות, כולל רובוטים, מכונות וסוגים אחרים של מדפסות תלת מימד. כלי התוכנה מסוגל להתאים באופן דינמי את מסלול קרן הלייזר מסביב כדי למנוע עיוות חלק במהלך הדפסת תלת מימד של היתוך אבקה. 

***ועוד חדשות בתלת מימד

עולם תוכנות ההדפסה התלת מימדיות שופע חדשנות ותערוכת RAPID + TCT 2022 הייתה עמוסה בחדשות תוכנה : Materialize הציגה את האיטרציה האחרונה של תוכנית הכנת ההדפסה Magics שלה. כמו כן הכריזה לאחרונה על פלטפורמת התוכנה הפתוחה החדשה שלה CO-AM - כלי מקיף לניהול תהליכי הדפסה בתלת מימד למגזר התעשייתי. הפלטפורמה מיועדת ליצרנים בנפח גבוה, ומציעה שיטה מבוססת ענן לגישה למגוון רחב של כלי תוכנה לתכנון, ניהול ואופטימיזציה של זרימת העבודה של הדפסת תלת מימד; Freemelt הציגה לראשונה את התוכנית החדשה שלה - תוכנת ייעול תהליכים Pixelmelt. 

יצרנית מדפסות התלת מימד הישראלית Massivit 3D דיווחה על השקה מוצלחת של מערכת ההדפסה התלת מימדית Massivit 10000 שלה, והכריזה על 12 הזמנות חדשות לא מחייבות למכירה מוקדמת בתערוכת JEC World 2022 בפריז. 

ספקית שירותי ההדפסה התלת מימדית BEAMIT רכשה מערכת חדשה Concept Laser M Line במטרה לעמוד בביקוש הגובר לחלקי מתכת בפורמט גדול מלקוחות במגזרי התעופה והחלל והביטחון. 

יצרנית מדפסות התלת מימד התעשייתיות Optomec הכריזה על אספקת מערכת ההדפסה התלת מימדית ה-600 שלה, ללקוחות במגוון רחב של תעשיות כולל תעופה וחלל, אלקטרוניקה, אנרגיה והגנה.