חידושים בתחום מיזוג האוויר: יחידה מפלסטיק ממוחזר שמפחית את תכולת הפחמן ב-90%, מבנים הסופגים אנרגיה תרמית, ושימוש באצות

מערכת סינון האוויר מודפסת בתלת מימד שהותקנה בסידני, אוסטרליה.  צילום: בית הספר לאדריכלות UTS  

הביקוש לאנרגיה ממזגנים כבר מהווה 10% מצריכת האנרגיה העולמית וצפוי לגדול פי 3 עד 2050. כדי לפתור את הבעיה הגלובאלית מתנהלים ברחבי העולם פרויקטים חדשניים לפיתוח יחידות מיזוג אוויר למגורים יעילות יותר – ובהן יחידה מפלסטיק ממוחזר שמפחית את תכולת הפחמן ב-90%, מבנים המשנים צורה וסופגים אנרגיה תרמית, וחלופה למשטחי זכוכית באמצעות הדפסה תלת מימד של חומר ביולוגי (אצות).  

שלוש חברות -  Hyperganic, EOS ו- Strata Manufacturing מאיחוד האמירויות הקימו שותפות במטרה לפתח יחידת מיזוג אוויר חדשה וידידותית יותר לסביבה משלהן. בפועל, הפרויקט ישלב את הגישה ההנדסית האלגוריתמית של Hyperganic עם טכנולוגיית הדפסת מתכת תלת מימדית של EOS, כדי לפתח אלטרנטיבה חדשה וחסכונית לקירור אוויר.

במהלך השנה האחרונה נעשו עוד שימושים בהדפסת תלת מימד לפיתוח גישות המתמודדות עם אתגרי ויסות חום בתהליך הבנייה.

חוקרים מבית הספר לאדריכלות UTS האוסטרלי יחד עם צוות ב-BVN Architecture הדפיסו בתלת מימד באופן רובוטי יחידת מיזוג מפלסטיק ממוחזר, באופן שמפחית את תכולת הפחמן שלה ב-90%.

באוניברסיטת טקסס A&M , המהנדסים פיתחו חומר חדש להדפסה בתלת מימד לתוך מבנים המשנים צורה כדי לספוג אנרגיה תרמית, מה שעשוי להפוך אותם לאידיאליים לבניית תשתית שומרת חום.

חוקרים מהאוניברסיטה הבריטית במצרים וקבוצת Cosign פיתחו חומר חדש, שילוב של חומר ביולוגי (אצות) עם פלסטיק. ההערכה היא שבקרוב ניתן יהיה ליצור חלופות למשטחי הזכוכית הקונבנציונליים.