קבוצת קורטק הגישה פטנט זמני לפיתוח אנודת סוללה משופרת על בסיס סיליקון

באדיבות  Coretec

קבוצת קורטק -The Coretec Group , מפתחת של חומרים פעילים באנודת סיליקון עבור סוללות ליתיום-יון וציקלוהקססילן (CHS) עבור כלי רכב חשמליים, קלינטק ויישומי טכנולוגיה חדשניים, הודיעה כי הגישה ב-1 במאי 2023 פטנט זמני לפיתוח ממשקי אלקטרוליט מוצק (SEI) מלאכותיים קנייניים המסוגלים להאריך את החיים ולהגדיל את היכולות של אנודות מבוססות סיליקון עבור סוללות ליתיום-יון.

בקשת הפטנט הזמני הוגשה כחלק מתוכנית הסוללות Endurion של החברה המתמקדת בפיתוח סוללות רכב חשמלי הנטענות מהר יותר, ומחזיקות מעמד זמן רב יותר, מהתקן הנוכחי בתעשייה.

צוות המדענים של Coretec פיתח שלוש מתודולוגיות מובחנות וחדישות למזעור הפירוק והגדלת שיעור הקיבולת על ידי יצירת שכבת SEI מלאכותית סביב הננו-חלקיק של הסיליקון. הנתונים תומכים בטענות המתוארות בהגשת הפטנט ומצביעים על כך שסוללות Endurion, המשתמשות בשכבת ה-SEI הקניינית הזו, מסוגלות להאריך את חייהן של אנודות מבוססות סיליקון ולאפשר העמסת סיליקון משופרת בסוללות ליתיום-יון עם צפיפות אנרגיה רבה יותר.

"פטנט זמני זה מטרתו להגן על התהליך שאנו מאמינים שהוא ייחודי ובעל פוטנציאל השפעה משמעותי בפיתוח תוכנית סוללת ה-Endurion שלנו, ועבור המחקר והפיתוח של סוללות בכלל", אמר מתיו קאפרס, מנכ"ל The Coretec Group. "מחקרים הראו כי לאנודות סיליקון יש פוטנציאל להגדיל את יכולת הטעינה של הסוללה על פני אנודות גרפיט מסורתיות בסדר גודל של עד פי עשר. האתגר תמיד התרכז סביב חלקיקי סיליקון הנוטים להתפורר במהלך מחזורי הטעינה והפריקה, משהו שהפטנט הזמני הזה מתייחס אליו ומציע גיבוי בנתונים".

"הגשת פטנט זו היא צעד גדול קדימה בתוכנית סוללות Endurion שלנו. הגישה הייחודית שלנו ל-SEI מלאכותי צפויה לספק תוצאות פורצות דרך, לקדם את טכנולוגיית אנודות הסיליקון ולהפוך את הדור הבא של אנודות מבוססות סיליקון לכדאיות מסחרית", אמר ד"ר ראמז אלגמל, Ph.D, מנהל טכנולוגיות ראשי בקבוצת Coretec. "אנודות סיליקון הולכות להיות המפתח לפתיחת הדרך לסוללות 1000+ Wh/Lהנחוצות לדרישות של כלי רכב חשמליים, והצוות שלנו מחויב לשיפור נוסף של יכולותיהם, יצירת סוללות יעילות ועמידות זמן רב יותר ממה שחשבו בעבר שאפשר".