במכללת אפקה הסתיים עוד קורס על המעבר לייצור מתקדם. "אי אפשר לעשות את השינוי בארגון ללא מעורבות מלאה של כל ההנהלה והעובדים"

באדיבות מכללת אפקה

24 בעלי תפקידים בתעשייה סיימו בשבוע שעבר את המחזור השלישי של הקורס לניהול ייצור מתקדם שנערך במרכז לניהול חדשנות וייצור מתקדם באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. הקורס כלל שמונה מפגשים שעסקו בכמה נושאים:

מוכנות למעבר לייצור מתקדם ומפת הדרכים;  מימוש IIoT , ומעבר לטרנספורמציה דיגיטאלית; סימולציות ותאומים דיגיטליים; אוטומציה, בקרה וסנסורים חכמים; שילוב רובוטים וקובוטים ועגלות אוטונומיות ואינטגרציה בקו הייצור (מניסיונם של אחרים); אנליטיקה וניתוח נתוני הייצור, הלכה ולמעשה; תכנון, זימון וניהול הייצור; וסדנה בנושא הגורם האנושי  -  איך מנהלים את השינוי (ראה ידיעה נפרדת).

"זה היה רק על קצה המזלג", אמר פרופ׳ יובל כהן, המנהל האקדמי במרכז לניהול חדשנות וייצור מתקדם, ומרצה בכיר בתוכנית להנדסת תעשייה וניהול במכללת אפקה. "ומה הלקח? הלקח: אי אפשר לעשות את השינוי בארגון ללא מעורבות מלאה של כל ההנהלה והעובדים. אין לקחת מישהו חיצוני ולאפשר לו לעבוד לבד".

תעודות הסיום הוענקו לבוגרי הקורס על ידי פרופ׳ יובל כהן, אלון ברנע, סגן נשיא פיתוח במכללת אפקה, ועל ידי מנהל הקורס מיכאל שטולברג שבישר לנוכחים כי  בהמשך לקורס צפויים מפגשים חודשיים שיתקיימו במכללה מפגש תחת הכותרת "צוללים לעומק". לדבריו, כל מפגש יתמקד בהרחבה בנושא אחד.