הסטארטאפ הישראלי Pickommerce מפתח עמדה אוטונומית לליקוט ואריזה המשלבת טכנולוגיות עיבוד תמונה, לימוד מכונה ורובוטיים שיתופיים

באדיבות pickommerce

חברת הסטארטאפ הישראלית Pickommerce AI Robotics מפתחת את פיתרון pick & pack החדשני המנצל את היתרונות הטכנולוגיים של רובוטים שיתופיים (קובוטים). על רקע פריחת המסחר האלקטרוני והשימוש הגובר ברובוטיקה לאיסוף ואריזה במחסנים הלוגיסטיים - החברה מפתחת עמדה אוטונומית לליקוט ואריזה המשלבת טכנולוגיות עיבוד תמונה, לימוד מכונה ורובוטיים שיתופיים.

בשילוב טכנולוגיית קובוטים של Universal Robots - רובוטים שיתופיים המיועדים לסביבת בני אדם - החברה יצרה מערכת שעונה בדיוק על הצורך החדש – ליקוט אוטומטי חכם ולא יקר של מוצרים למשלוח. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לקובוט לזהות את הפריטים שצריך לארוז, לאחוז מגוון מאוד גדול של פריטים, ולסדר אותם בארגז המשלוח בצורה מאורגנת. תהליך זה דורש חשיבה מורכבת והתייחסות לפרמטרים כמו נפח ותצורת הקופסה, הצורה הגיאומטרית של הפריט, קבלת החלטה על נקודת האחיזה, תמרון הזרוע הרובוטית אל הפריט ומשם אל ארגז המשלוח תוך התחשבות באילוצים נוספים שיש לקחת בחשבון. אדם יכול לעשות זאת בצורה טבעית, אבל רובוט נדרש לבצע מגוון רחב של חישובים ותהליכי קבלת החלטות תוך שימוש בבינה מלאכותית כדי להשלים את המשימה.

Pickommerce AI Robotics, הפועלת במסגרת חממת InNegev, נוסדה על ידי פרופסור אילון רימון מהטכניון, פרופסור אמיר שפירא מאוניברסיטת בן גוריון והמנכ"ל כפיר ניסים. לדבריהם, האתגר המרכזי בתחום הליקוט נובע מהקושי באחיזה ובתפעול של רובוט במגוון כל כך גדול של פריטים שעשוי להגיע לעשרות אלפי סוגי פריטים שונים במחסן אחד. "הפיתרון הישראלי עושה שימוש ביכולות עיבוד תמונה, בשיטת אחיזה חדשנית המעוגנת בפטנט, ממנה פותחו מספר תפסניות רובוטיות שונות המשתמשות בהדבקה ככוח המקשר בין הרובוט לבין הפריט. לכן, זהו חידוש משמעותי", אומר המנכ"ל כפיר ניסים.

לדבריו, העמדה שפותחה למשימת הרמה ואריזה, בגיבוי ותמיכת חברת SU-PAD, נציגת UR בישראל, היא אוטונומית, יודעת ללקט מוצרים ממסועים, ממחסנים אוטומטיים אחרים, מרובוטים אחרים ואפילו מבני אנוש שמביאים פריטים למחסן. "הפתרון שלנו מביא בשורה משמעותית לעולם הלוגיסטי, הסובל כבר זמן רב מדרישה שלא ניתן לעמוד בה בהיסמכות על כוח אדם בלבד״, אומר ניסים. המערכת נמצאת כעת בשלב סיום הפיתוח ולקראת כניסה לפיילוטים המסחריים הראשונים.