כדי לייעל ולהוזיל את ייצור הרכב - פולקסווגן שואפת לייצר 100,000 רכיבי רכב מודפסים בתלת מימד מתכת עד שנת 2025. גם אאודי וטויוטה הרחיבו השימוש, ייעלו והוזילו הייצור

באדיבות Additive Industries

יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן גרופ, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, רכשה מערכת הדפסה בתלת-ממד שנייה של MetalFAB מיצרנית מדפסות תלת-ממד מתכת Additive Industries. פולקסווגן גם השקיעה בפיתוח פרמטרים והטמיעה את הכלי לטעינת האבקה ותחנת שחזור האבקה של MetalFAB כדי להגביר את היעילות ולהפחית את הפסולת.

פולקסווגן בחרה להרחיב את סל ה-MetalFAB שלה בשל רמת האוטומציה הגבוהה של מדפסת התלת מימד, שמבטלת תהליכים ידניים ומשפרת את הבטיחות. יתרה מכך, המודולריות של המערכת מאפשרת לפולקסווגן להרחיב את כושר הייצור שלה ללא השקעה גדולה.

"אנחנו שמחים לעזור להם להרחיב את היכולות שלהם בתחום הייצור התוסף ולהתקדם לשלב הבא בתעשיית הרכב", מארק מאסי, מנכ"ל Additive Industries.

לטענת Additive Industries, מערכת MetalFAB האוטומטית המלאה אפשרה לפולקסוואגן ייצור של 48 חלקים בבנייה אחת תוך 15 שעות, ולהשתמש בנירוסטה ולא בטיטניום לייצור אחד החלקים – מה שהביא לחיסכון משמעותי בעלויות, מבלי לפגוע בביצועים המכניים של החלק. בסך הכל, כך פורסם, פולקסוואגן הפחיתה ב- 650% את עלויות הייצור של חלקים לדגם טיגואן.

פולקסווגן פנתה גם ליצרניות אחרות של מדפסות תלת-ממד כדי להרחיב את יכולות הייצור שלה לתוספות המתכת שלהן. בשנת 2021, החברה הודיעה על תוכניות להשתמש במפעל הראשי שלה בוולפסבורג במדפסות תלת-ממד ב-Binder Jet של מדפסת תלת-ממד OEM HP, ובתוכנה של חברת הייצור התעשייתי סימנס. באמצעות שותפות זו, פולקסווגן מקווה להפחית עלויות ולהגדיל את הפרודוקטיביות של תהליך הייצור שלה. עד שנת 2025, החברה שואפת לייצר במפעל שלה עד 100,000 רכיבי רכב מודפסים בתלת מימד בוולפסבורג מדי שנה.

פולקסווגן אינה יצרנית הרכב היחידה שמשתמשת בייצור תוסף. בינואר האחרון, טויוטה הבינלאומית חשפה כי השימוש במדפסות תלת-ממד מסוג Zortrax עזר להם לייעל את פעולות הרכבת הרכב. בשניים מהמתקנים הפולניים שלה בוולבז'יץ' וב-Jelcz-Laskowice, החברה החליפה את עיבוד ה-CNC המסורתי במערכות Zortrax M300 Plus להדפסה תלת-ממדית של הרכבה ומתקנים לפי דרישה. כתוצאה מכך, טויוטה הפחיתה עלויות וזמני אספקה מאחורי ייצור כלים וחלפים חיוניים תוך אופטימיזציה של ביצועי קו הייצור.

בשנת 2021 הוכרז כי אאודי הרחיבה את השימוש שלה בהדפסת EOS תלת מימדית במרכז להדפסת תלת מימד מתכת ב-Ingolstadt. על ידי הרחבת יכולות ייצור התוספות שלה במתקן, החברה יכולה לייצר שנים עשר מקטעים שונים של ארבעה כלים לעיצוב חם. אלה משמשים מאוחר יותר להרכבת דגמי מכוניות כגון אאודי A4 סלון.