ABB השיקה שני דגמים חדשים של הקובוט GoFa המשפרים את טווח הפעולה, כושר ההעמסה, מהירות הפעולה, מדד החזרתיות, רמת העמידות ובטיחות העובדים

באדיבות ABB

ABB השיקה באחרונה שני דגמים חדשים של הרובוט השיתופי (קובוט) שפיתחה -GoFa 10 ו-GoFa 12. שניהם מציבים רף חדש של עבודה עם עומסים גבוהים יותר (עד 10 ו-12 ק"ג), טווח פעולה של הזרוע הרובוטית הכי ארוך בקטגוריה והחזרתיות הכי אמינה ומדויקת בשוק. מערכות הבטיחות Cat3/PLd הופכות אותם לאופטימליים לעבודה צמודה עם עובדים אנושיים. כך מגדילה האוטומציה השיתופית את יעילות התהליך התעשייתי.

קשת המשימות שהקובוטים של ABB יכולים לבצע ממשיכה להתרחב, בצמוד לעובדים אנושיים ותוך מתן מענה מיומן למשימות ייחודיות ולמחסור בידיים עובדות, באופן שמגדיל את הפריון ושומר על ביטחון התהליך והעובדים.

הקובוטים החדשים מאפשרים הורדה של רף הכניסה עבור משתמשים חדשים, כולל בעסקים קטנים ובינוניים, עם תכנות קל, אינטואטיבי ונוח המאפשר הטמעה מהירה בסביבת הייצור. הדגמים החדשים מתאימים במיוחד למשתמשים חדשים ולמטרות הוראה ותרגול.

"מאז שהשקנו את קובוט ה-YuMi ב-2015, הפורטפוליו שלנו מוביל את תחום הקובוטים לתעשייה", אומר מארק סגורה, נשיא חטיבת הרובוטיקה של ABB. לדבריו, " ABB ממשיכה לספק מענה לדרישה הגוברת לפתרונות אוטומציה בטוחה וקלה, שיכולים להשתלב במארג ייצור קיים ולסגור את הפער בידיים עובדות מיומנות".

ואכן, GoFa 10 ו-GoFa 12 עונים על הדרישה הגוברת בשוק לקובוטים המסוגלים להתמודד עם עומסים כבדים וטווח הפעולה של הזרוע הרובוטית למרחקים גדולים, ומאפשרים להרחיב את מעטפת האוטומציה ליישומים תעשייתיים חדשים, גם עבור משתמשים שלא התנסו בעבר בעבודה עם קובוטים.

בנוסף לכושר ההעמסה המשופר שלהם, ה-GoFa 10 ו-12 הם בעלי פעולה מהירה יותר, בקצב של שני מטרים לשנייה, עם סטייה מינימלית של 0.02 מילימטר המאפשרת חזרתיות טובה ומדויקת יותר. בנוסף הם עומדים בתקן IP67 שמבטיח עמידות בתנאי לחות ואבק וערוכים לבצע יישומים חדשים כמו טיפול במכונות, ריתוך, טיפול בחלקים, הברקה וליטוש ועבודת הרכבה בפס הייצור.

ל-GoFa 10 יכולת הושטה של  1.62 מטר, טווח הגבוה ב-14% מזה של קובוטים אחרים בקטגוריה, והתאמה מושלמת לגודל המשטחים הסטנדרטי בארצות הברית, מה שהופך אותו לאידיאלי ליישומים הדורשים עבודה עם משטחים.

הטמעה קלה בסביבת הייצור

שני הקובוטים קלים להפעלה ולהטמעה בסביבת עבודה קיימת, לרבות בעסקים קטנים ובינוניים. זאת הודות לתכנות הפשוט ולתוכנת ה-Wizard מבית ABB, המאפשרים גם למי שלא מתמחה בתחום להטמיע יישומי אוטומציה באמצעות פקודות גרפיות פשוטות, מבלי להידרש לכתיבת קוד מורכב.

הקובוטים של ABB מגיעים עם מערכת שליטה מובנית - FlexPendant מבית ABB, ויישום שמבטיח "פעולה בטוחה" (SafeMove) המגביל את מהירות העבודה ומנטר את הסביבה והעבודה מול עובדים אנושיים, בלי צורך במחסומים פיזיים כמו גדרות או כלובים.

ה-GoFa 10 ו-12 מופעלים באמצעות מערכת תנועה OmniCore של ABB, הטובה מסוגה. השילוב בינה לבין הסנסורים החכמים ששולטים על מומנט הפיתול והמיקום, מבטיחים תנועה חלקה הנדרשת לדיוק במשימות החיזוק וההרכבה בפס ייצור ובניהול הבדיקות. כמו כן, רכיבים ופיצ'רים חסכוניים, הכוללים ניצול חוזר ויעיל, מפחיתים את דרישת האנרגיה בעד 20%.

האקו-סיסטם הרובוטי של ABB

בשל הצורך בגיוון של יישומי אוטומציה, ABB משיקה גם את התוכנית שלה לאקו-סיסטם רובוטי. האקו-סיסטם הזה כולל רכיבים נוספים כמו גריפרים, מצלמות ותוכנות ייעודיות שניתן לשלב עם הקובוטים של ABB, כולל הדגמים החדשים של GoFa. כל זה הופך את תהליך הטמעת הקובוט לנוח וקל יותר עבור משתמשים חדשים.