פיתוח חדש: רובוט מתנייע אוטונומי למגוון משימות תעשייתיות בסביבה עם קושי לשילוב בני אדם בגלל בעיות נגישות או הימצאות חומרים רעילים

באדיבות Universal Robots ו-Robotnik

שיתוף פעולה בין שתי חברות רובוטיקה, Universal Robots וחברת Robotnik, הביאה לפיתוח משותף - ה- RB-KAIROS+ - קובוט (רובוט שיתופי) נייד המיועד לשימוש במפעלים ובפסי ייצור שיש בהם קושי לשילוב בני אדם בגלל נגישות, או המצאות חומרים רעילים וגם למשימות הובלה במבנים סגורים ובתנאי שטח.

הקובוט מותאם במיוחד לעבודה בסביבה תעשייתית בצמוד לבני אדם, שכן ניתן לחבר אליו חיישני לייזר המונעים ממנו להפריע, או לפגוע בעובדים האנושיים.

לדברי חיים זכרמן, מנהל חטיבת רובוטיקה ואוטומציה בחברת SU-PAD, נציגת UR בישראל, החיבור בין "עגלה" מתנייעת לבין זרוע קובוטית הוא פתרון שהולך וצובר תאוצה. "חיבור מהסוג הזה, בדומה לחיבור שנוצר באופן טבעי בין UR ל-MiR, מאפשר לגורמי התפעול לנהל מחדר הבקרה נוכחות מרחבית מגוונת ומענה לסוגיות שיש בהם אלמנטים של בטיחות ותנאי סביבה. ״כמי שמסתובב בלא מעט מפעלים ורצפות ייצור מפעליות, אני רואה כיום  יותר ויותר פתיחות לשילוב של קובוטים עם עגלות רובוטיות שמאפשרות ניידות מקסימלית והרחבת טווח הפעילות של הקובוט".

הקובוט, שאמור לעסוק במגוון משימות כגון שיוף, ניקוי, הברגה, קידוח, איסוף, שינוע ואריזה, בקרת איכות -  יכול לשאת משקל של עד 250 ק״ג, עם הנעה של 4X4. ארבעת גלגליו, שתוכננו במיוחד עבורו ויכולים להסתובב לכל כיוון - מאפשרים לו שליטה מלאה בנסיעה וכניסה גם לחללים צרים במיוחד. הוא מסוגל לנווט בתצורה אוטונומית עד 12 שעות ללא טעינה בטמפרטורות של מאפס מעלות ועד 50 מעלות צלזיוס וניתן לתקשר איתו באמצעות שימוש ברשתות WiFi או Bluetooth.