תמיכה עד 100 אלף שקל בחברות ייצור ומפעלים שטרם התנסו במו"פ ובהובלת תהליכי חדשנות, או בחברות שזקוקות להכוונה בתהליכי מו"פ קיימים

באדיבות סו-פאד

מסלול מכינת מו"פ של רשות החדשנות מציע סיוע כספי לחברות ייצור ומפעלים שמעולם לא התנסו במו"פ ובהובלת תהליכי חדשנות, או לחברות שזקוקות למיקוד ולהכוונה של תהליכי מו"פ קיימים. הסיוע יינתן באמצעות השתתפות במימון הוצאות ייעוץ (בעיקר) של שירותי מומחה טכנולוגי אשר ילווה את החברות והמפעלים.

הייעוץ הטכנולוגי יסייע לחברה לזהות את הפערים הטכנולוגיים ביכולותיה הנוכחיות, לאתר כיווני פיתוח אפשריים, לזהות כשלים בהליך הייצור, לשפר את תהליך הייצור ולהכינה במידת הצורך לקראת ביצוע תכנית מו"פ מקיפה יותר (גם בתמיכתה של רשות החדשנות). הייעוץ יינתן עבור אחד מחמשת כלי התמיכה הבאים:

כלי תמיכה בסיסי – שמטרתו לסייע בגיבוש מוצרים/תהליכים חדשים, במסגרתו המומחה הטכנולוגי יסייע בביצוע תהליך של מיפוי ובחינת יכולות טכנולוגיות לצורך גיבוש רעיונות  חדשניים (מיועד לחברות אשר אינן מנוסות בביצוע תכניות מו"פ בתמיכת רשות החדשנות)

כלי תמיכה לבדיקת היתכנות טכנולוגית –תהליך של בדיקת היתכנות טכנולוגית יבוצע בהובלת המומחה הטכנולוגי, אשר יסייע לחברה בהליך מקדמי של הסרת סיכונים טכנולוגיים.

כלי תמיכה לפיתוח פתרונות לכשלים בתהליך הייצור –המומחה הטכנולוגי ינתח בעיה טכנולוגית ספציפית המאפיינת כשל  בתהליך הייצור ויסייע בגיבוש המלצות לפתרון.

כלי תמיכה לשיפור תהליך הייצור –המומחה הטכנולוגי יבצע ניתוח של תהליכי הייצור לצורך ייעולם, בדרך של הטמעת שיפורים טכנולוגיים חדשניים שמטרתם שיפור הפריון בייצור.

כלי תמיכה להכנה לייצור – תכנית בה יבוצע ניתוח ובחינה של התאמת טכנולוגיית הייצור לייצור תעשייתי, בהובלת מומחה טכנולוגי. המומחה הטכנולוגי יסייע לבחון ולזהות את תהליכי הייצור הנדרשים לטובת היערכות החברה לייצור תעשייתי.

המסלול מיועד לתאגיד תעשייתי שהתאגד בישראל ומכירותיו בשנה שקדמה להגשת הבקשה לא עלו על 70 מיליון דולר; התנאים להגשת הבקשה:

חברה שמרבית ההכנסה נבעה מייצור מוצרים בענפי הטכנולוגיה המסורתית או בענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית (מזון, משקאות, טקסטיל, עור, עץ, נייר, מוצרי נפט, גומי, פלסטיק, מתכת, חומרי בניין, תחזוקת מכונות) או חברה המבצעת פעולות המעידות על היערכות לייצור תעשייתי של מוצרים בענפים אלה;

חברה שמרבית הכנסתה נבעה מייצור תעשייתי של מוצרים בענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית (כימיה, נשק ותחמושת, ציוד חשמלי, ייצור מכונות), ומספר עובדי הייצור בו לפחות 30% מכלל העובדים, אך לא פחות מ-3 עובדים, ומספר עובדי המו"פ לכל היותר  25 עובדים;

חברה המבצעת פעולות המעידות על היערכות לייצור תעשייתי של מוצרים בענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית, אשר מספר עובדי המו"פ בה אינו עולה על 25 עובדים.

מימון ייעוץ, סקרי שוק, בדיקות מעבדה, רכש 

במסגרת מסלול הטבה מס' 36 לעידוד חדשנות טכנולוגית בתעשיית הייצור -חברות זכאיות לתמיכה בשיעור של 66% מתקציב הבקשה המאושר וחברות באזור עדיפות לאומית א' זכאיות לתמיכה בשיעור של 75% מתקציב הבקשה המאושר (תקציב מקסימלי של 100 אלף שקל).

התקציב המאושר כולל את שכר המומחה טכנולוגי, סקרי שוק, טכנולוגיה ופטנטים, בדיקות מעבדה, רכש חומרים וציוד ייעודי, שכר המומחים הטכנולוגיים נוספים והוצאות שונות אחרות הקשורות בתכנית המאושרת.

חברות המעוניינות לבחון אם תחום עיסוקן מאפשר הגשת בקשות לתמיכה במו"פ במסגרת מסלול מופ"ת, יכולות לפנות לרשות החדשנות  באופן מקוון דרך האזור האישי באתר.


למידע נוסף: מערך הלקוחות - contactus@innovationisrael.org.il או טל. 03-7157900 בימים א'-ה' בשעות 9:00 - 17:00

לפרטים: אדווה מלכא, זירת יצור מתקדם – טל. 03-7157988 או adva.yohanan@innovationisrael.org.il