"העתיד בתעשיית ההדפסה בתלת מימד בפורמט גדול - שילוב של בינה מלאכותית ואבטחת איכות אוטומטית"

באדיבות AI Build

בינה מלאכותית היא כיום אחת ממילות הבאז המרכזיות בעולם הטכנולוגיה, ותעשיית ההדפסה התלת-ממדית לייצור התוספים פיתחה מודלים אוטומטיים של AI בתלת-ממד כמפתח לעתידה של תעשיית הדפסת תלת-ממד. חברת Ai Build, שהוקמה ב-2015 במטרה לפשט את הדפסת תלת מימד בפורמט גדול, פיתחה כלים המונעים על ידי בינה מלאכותית ותוכנת אבטחת איכות אוטומטית לייצור תוסף.  

המוצר המרכזי של Ai Build הוא תוכנת AiSync - פלטפורמת אופטימיזציה ובקרת איכות המונעת על ידי בינה מלאכותית. "התרגשנו מאוד מטכנולוגיית ייצור התוספים, וראינו בזה את העתיד של הייצור", אומרים המנכ"ל דגהן קאם והמנהל המסחרי לוק רוג'רס. "עד מהרה הבנו שטכנולוגיית הדפסת תלת מימד מועדת מאוד לשגיאות, במיוחד כשמדובר בפורמטים גדולים יותר. אם נוכל להפוך את הטכנולוגיה לנגישה יותר, זה יפתח צמיחה הרבה יותר מהר. אפילו מעצב שאין לו רקע להדפסת תלת מימד צריך להיות מסוגל לשלוח את העיצובים שלו למכונות. אנחנו מנסים להפוך את התהליך הזה להרבה יותר יעיל על ידי אוטומציה של משימות. וכאן באמת נכנסת הבינה המלאכותית".

Ai Build  כבר שיתפה פעולה עם מספר יצרני חומרה מובילים של מדפסות תלת מימד, ובאמצעות שותפויות אלה החברה משלבת מגוון רחב של מדפסות תלת מימד בפורמט גדול. החומרה משמשת לבדיקה, פיתוח, אימות ושילוב של התוכנה של Ai Build עבור מגוון הולך וגדל של יישומים. "יש לנו כעת סוגים רבים ושונים של הדפסת תלת מימד במתכת המשולבת במוצר. זה פתח לנו הזדמנות שוק גדולה מאוד".

Ai Build פיתחה תהליך המאפשר למשתמשים להזין טקסט פשוט מתורגם לאחר מכן להוראות מכונה להפקת החלק המודפס בתלת מימד הרצוי. AiSync מספק בקרת איכות מונעת למידת מכונה. "באמצעות למידת מכונה, ניתן בקלות להגיע לשיעור ההצלחה של 90% פלוס בהדפסה הראשונה". AiSync מקליט את כל תהליך ההדפסה התלת מימדית, ומזהה אוטומטית חריגות שלא תוכננו בשלב הסימולציה.  

AI Build פועלת באמצעות פלטפורמת ענן להעברת נתונים, שיתוף פעולה ושימוש בבינה מלאכותית. בנוסף ליכולות הניטור והבקרה של הדפסת תלת מימד מרחוק, הקישוריות בענן זו מאפשרת העברת נתונים וביצוע בדיקות "בין אזורים גיאוגרפיים". הוראות נשלחות בענן מלונדון למדפסת תלת מימד בגרמניה, שם יודפסו החלקים בתלת מימד ללא כל קלט אנושי נוסף. "המטרה שלנו היא להפוך את התהליך לאוטומטי לחלוטין, ובינה מלאכותית הופכת להיות ממש קריטית לקראת סוף הקילומטר האחרון של אוטומציה", אומר המנכ"ל דגהן קאם. "התהליך כבר נעשה הרבה יותר יעיל. פחות שגיאות, פחות עלות. יישומים חדשים רבים נפתחים כאשר העלות יורדת על ידי אוטומציה של התהליך". בעת ייצור בנפח גבוה הבינה המלאכותית מועילה גם להבטחת איכות.

לדברי המנכ"ל, המטרה ארוכת הטווח של AiSync היא לפשט עוד יותר את תהליך ייצור התוסף, "כדי לאפשר לחלקים להיות מיוצרים באיכות גבוהה יותר, מהר יותר ומדויק יותר".