עד 2030 יחסרו בעולם 85 מיליון מומחים לרובוטיקה. בשל הביקוש הגואה והמחסור הצפוי פתחה אוניברסיטת הבינה המלאכותית באבו דאבי מחלקה ללימודי תואר שני ושלישי ברובוטיקה

באדיבות MBZUAI

אוניברסיטת מוחמד בן זאיד לבינה מלאכותית (MBZUAI) הקימה מחלקות חדשות לרובוטיקה ולמדעי המחשב, כדי לתת מענה לביקוש העולמי הגואה בתחומים אלה, ולמחסור הצפוי במומחים. על פי הצפי, עד שנת 2030 כ-85 מיליון  משרות למומחים ברובוטיקה לא יהיו מאוישות. שתי המחלקת החדשות יצטרפו למחלקות הראייה הממוחשבת (CV), למידת המכונה (ML) ועיבוד השפה הטבעית (NLP) שכבר פועלות באוניברסיטה. בתוך כך, האוניברסיטה השיקה תוכניות לתואר שני ושלישי ברובוטיקה ובמדעי המחשב.

לדברי נשיא MBZUAI פרופסור אריק שינג, "תוספת שתי המחלקות החדשות מייצגת את המאמץ המתמשך של MBZUAI בפיתוח בסיס מוצק למצוינות במחקר וחדשנות בבינה מלאכותית. האוניברסיטה תמשיך להביא לאבו דאבי סגל וחוקרים מובילים בעולם בתחומים ולהעצים את התלמידים להיות חלוצים עם מיומנויות מבוקשות מאוד בפיתוח כלים ויישומים מתקדמים של בינה מלאכותית בתעשיות שונות. לאור הרנסנס הדיגיטלי שאנו מוצאים את עצמנו בו, הביקוש למיומנויות בתחומים אלה הולך וגדל".

מחלקת הרובוטיקה תתמקד במחקר מקורי קפדני, רב השפעה, תוך שימת דגש על למידת רובוטים ואלגוריתמים של רובוטים במקום פיתוח חומרת רובוט חדשה. המחלקה למדעי המחשב תספק עומק טכני שאין שני לו בטכנולוגיות היסוד שהולידו את הצמיחה וההשפעה הפנומנלית של ה- IT בארבעת העשורים האחרונים.

לדברי הרקטור בפועל של MBZUAI, פרופסור טימותי בולדווין, "מחלקת הרובוטיקה תתמקד במחקר רובוטיקה ממוקדת אדם ואוטונומית, כמו גם בפיתוח הדור הבא של העוסקים ברובוטיקה עם מיומנויות עמוקות הן בבינה מלאכותית והן ברובוטיקה, התומכים בקריירות בחוד החנית של האקדמיה, התעשייה והממשל".

הרובוטיקה כבר מחוללת מהפכה במגזרים רבים ובהם תעשיות חכמות המאמצות טכנולוגית של ייצור מתקדם, בריאות, חקלאות ותחבורה. עד שנת 2030 שווי שוק טכנולוגיות הרובוטיקה צפוי לעלות על 225.6 מיליארד דולר, ועם זאת, על רקע הביקוש הגואה למומחים בתחום - צפוי מחסור עולמי באנשים מיומנים, וכך עד שנת 2030 לא ניתן יהיה לאייש 85 מיליון משרות למומחי רובוטיקה.

למעוניינים: ההרשמה לשנת הלימודים 2024 כבר נפתחה. פרטים נוספים באתר mbzuai.ac.ae או באמצעות הדואר האלקטרוני - admissions@mbzuai.ac.ae,